כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דווקא עכשיו: זו הסיבה שליצמן עורר שוב את הקרב בין 'דגל' ל'אגודה'

אתמול, במגרש הביתי שלו מול אברכי גור בערד, החליט השר ליצמן להצית שוב את הויכוח הנצחי הטעון בין 'אגודה' ל'דגל' על חלוקת המנדטים • מדוע בחר ליצמן - כשהבחירות אינן נראות באופק - לעורר שוב את רוחות הקרב • יעקב גרודקה מפרשן

דווקא עכשיו: זו הסיבה שליצמן עורר שוב את הקרב בין 'דגל' ל'אגודה'
פלאש 90



אתמול, במגרש הביתי שלו מול אברכי גור בערד, החליט שר הבריאות יעקב ליצמן להצית שוב את הויכוח הטעון בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' על חלוקת המנדטים. רבים שואלים, מה גרם לנציג הגוראי לפתוח במתקפה מחודשת נגד הסיעה הליטאית והעומד בראשה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ולעלות לסדר היום התקשורתי בפעם האלף את הדיון הנצחי סביב חלוקת הכוחות בין הסיעות, חלוקה ביחס של שישים–ארבעים, לטובת 'אגודת ישראל' וכפי שנקבע בשנת תשנ"ב.

מעבר לעובדה שלפוליטיקאים אסור לפספס את המסורת של השתתפות בפאנלים בימי 'בין הזמנים' וגריפת כותרות בעיקר בכדי להחיות את תקופת הפגרה המלפפונית, הסיבה המרכזית שגררה החוצה את חרצובות לשונו של ליצמן היא העיר ירושלים.

בעוד שנה וכמה חודשים - יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, וכבר עתה, הדילים מתחילים להיסגר ושיתופי הפעולה בין המפלגות השונות קורמים עור וגידים.

העיר ירושלים שידעה קרבות פנים חרדיים - עומדת כעת במרכזו של השיח בין הצדדים השונים. ובעוד ליצמן הכריז בתקשורת על סיכומים שלו עם מנהיג 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש - בכל הקשור לירושלים ולשאר הערים החרדיות, הרי שדווקא בינו ובין 'דגל התורה' המתיחות הולכת וגדלה.

בימים האחרונים הופצו אמירות מטעם נציגי 'דגל התורה' בירושלים, על פיהן, צריך לשקול מחדש את ההליכה המשותפת בבירה, "לא ייתכן שנמשיך להיות עם שלושה נציגים בעוד של'אגודת ישראל' יהיו חמישה נציגים".

הטענה החדשה של 'דגל התורה' באה בעקבות השינוי במיקומה של חסידות בעלזא במשבצת הירושלמית. למעלה מ-20 שנה בעלזא הייתה חלק בלתי נפרד מ'דגל התורה' ונציגה היה הנציג הרביעי של 'דגל התורה'. בקדנציה האחרונה עברה בעלזא ל'אגודת ישראל', ו'דגל התורה' נותרה עם שלושה נציגים בלבד.

בעקבות כך, ב'דגל התורה' הירושלמית משגרים לאוויר איומים, על ריצה נפרדת בבחירות הבאות, "לא מגיע מנדט לכל אחת מהחסידויות, גור, בעלזא וויז'ניץ לחוד הן לא שוות מנדט כל אחת. לנו מגיע מנדט נוסף, אנחנו שווים הרבה יותר משלושה מנדטים", אומרים בסיעה הדגלאית בבירה.

הדיבורים הללו הגיעו לאוזנו של השר ליצמן שמצא הזדמנות טובה לתקוף את גפני ואת 'דגל התורה' ולהכריז שוב כי גם החלוקה הארצית של שישים – ארבעים, נעשתה כשבעלזא ו'הפלג הירושלמי' היו חלק מ'דגל התורה', כך שכיום מגיע לה אפילו פחות מ-40 אחוזים.

למרות ההצהרות והאיומים, מסתבר שלא נראה ריצה נפרדת של 'דגל התורה' בירושלים. סגן השר פרוש שמנווט בפועל מטעם 'אגודת ישראל' את הספינה הירושלמית - לא יתן יד לפילוג או הקצנה בין הצדדים. לא פחות מהעובדה שלפרוש יש סיכומים עם ליצמן - יש לו הבנה וחיבור נורבגי עם 'דגל התורה' ואם מול גפני הוא ימשיך להתקוטט על שמאל וימין הרי שמול יעקב אשר - הוא בנה ברית נאמנות והבנה הדדית.
יעקב ליצמן משה גפני דגל התורה אגודת ישראל מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד