כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הלילה בבית שמש: יצאו להפגין; 2 נעצרו

ניידות משטרה הגיעו הלילה לבית שמש במטרה לעצור עריק • עשרות תושבים ירדו והתגודדו ברחובה של עיר, חלקם צעדו לעבר ביתו של בכיר מערך גיוס החרדם לצה"ל יעקב ראשי • 2 נעצרו

אילוסטרציה.
אילוסטרציה.



ניידות משטרה הגיעו הלילה (שלישי), לרחוב נחל גילה בבית שמש, ככל הנראה במטרה לעצור עריק ללא הצלחה. בתגובה יצאו כ-200 תושבים להפגין.

בנוסף יצאו המפגינים בתהלוכה לעבר ביתו של ראש מדור בני הישיבות בצה"ל רס"ן יעקב ראשי. שנים מהמפגינים נעצרו בחשד להפרת הסדר.ראשי סופג בחודשים האחרונים לא מעט הפגנות מול ביתו, בהם נוטלים חלק חרדים קיצוניים ולא מעט התנכלויות. לפני כחודשיים דווח ב'בחדרי חרדים' על חציית כל הקווים מצידם, כאשר מטעפת נפץ מדומה, הושארה בתיבת דואר של בכיר מערך גיוס החרדים בצה"ל.

למקום הגיעו שוטרים וחבלן משטרה שסגר את הזירה ובדק המעטפה. במעטפה היה כיתוב של המילה 'נקמה' וחוטים. בבדיקת חבלן לא אותרו ממצאים המעידים על מטען חבלה.

אחד מבני המשפחה סיפר ל'בחדרי חרדים': "אחד מבני המשפחה הוציא את המעטפה מהדואר, פתח אותה וראה חוטים מוזרים - מיד עזב את זה והזמין משטרה וחבלן הגיע לבית".

לפני כחצי שנה דווח ב'בחדרי חרדים', כי בסמוך לבית הוריו של סרן יעקב ראשי שבפתח תקווה, פוזרו פשקווילים עם הכותרת "אלוקים שבור זרוע רשע". בפשקווילים שהופצו נכתב: "היות וכבר נודעו מעלליו של אותו רשע מרושע וראשון לציידי הנשמות ואשר בשנאה שפוכה מוסר בחורי ישראל לכלא ומתאמץ באכזריותו להאריך מאסריהם - יעקב ראשי שר"י.

"על כן, הורו גדולי ההוראה שליט"א שיש לעשות כשם שעשו אבותינו בקום עליהם רשע, לזעוק לבורא עולם שיחוס וירחם עלינו ויתמו חטאים מן הארץ [ובידוע שאמרו רז"ל שבמקום דליכא דינא בארעא ימסור דינו לשמים - ב"ק צ"ג]".

לסיום נכתב: "ובכל מקום ומקום יתפללו עם הזכרת שמו לדראון, יעקב מנחם בן נעמי ויאמרו עליו פרק י' ופרק ק"ט בתהילים על אובדן הרשעים והקב"ה ישמע שעוותנו שנינצל במהרה מאותו רשע יעקב ראשי - ימח שמו וזכרו".

גורמים בצה"ל אמרו אז בתגובה ל"בחדרי חרדים" כי: "במקום לעצור ולראות את הנזק שהם גורמים לעצמם על ידי הפיכת תלמידי ישיבותיהם לבריונים אלימים משולחי כל רסן הנוהגים כאחרוני העבריינים, בוחרים בכירי הפלג לנהוג בדרך ההסתה והטרור המילולי והפיזי. ישי שליסל אחד כבר היה, האם הם מצפים לשני?".

בצבא הגיבו ואמרו כי "צה"ל מגנה את ההסתה כנגד ראש מדור בני ישיבות בצה"ל הזוכה לגיבוי מלא וימשיך לפעול בשליחות ובמקצועיות כשם שביצע את תפקידו עד כה. הסתה חמורה זו, פרועה ומשתלחת ככל שתהיה לא תרתיע את פעילות צה"ל באכיפת חוק הגיוס".
יעקב ראשי הפגנה מעצר עריק בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד