כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נחשף: 'העדה' התכוונה לכפות את הבראקל על כל המשחטות

רבני העדה החרדית, העניקו בשנת תשע"ג לחברת 'מסורת טהרת העופות', בלעדיות לשיווק העוף החדש, והתחייבות לכפיית רכישתו על כל המשחטות שבהשגחתה, תוך פיקוח על מחירו. ההתחייבות ניתנה טרם הדיון בהכשרת הבראקל

עופות ה'בראקל' בלול במושב תעוז בית שמש
עופות ה'בראקל' בלול במושב תעוז בית שמש



סערת עופות ה'בראקל': 'בחדרי חרדים' חושף מכתבים של 'העדה החרדית' ובראשם הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס והראב"ד הגאון רבי משה שטרנבוך, בו הם מעניקים בלעדיות לחברת 'מסורת טהרת העופות' ל-15 שנה, אותה חברה שמקדמת כיום את גידול ה'בראקל'.

במכתב הראשון משנת תשע"ג עליו חתומים הגרי"ט וייס והגר"מ שטרנבוך מוסבר תחילה מדוע הוקמה החברה: "מאחר ונתברר לנו שעניין גידול מקור העופות נעשה במפעלים בחו"ל בחשש תערובת עופות ללא מסורת ועל כן הוקמה החברה הנ"ל לייצר כופות שיש עליהם מסורת טהרה בהשגחתינו..."

לפיכך קובעים הרבנים, "אנו מזהירים לבל יהין מאן דהוא להשיג גבול למשך 15 שנה ולא לסייע בכל דרך שהוא וכן לא לקנות מהם עד תאריך הנ"ל".

במכתב נוסף עליו חתום בנוסף על השניים גם הדיין הרב נפתלי פרנקל, קובעים רבני העדה כי, מוטל על ועד השחיטה להתחיל בייצור העופות החדשים בכל המהירות וכי, "לאחר שייצרו עבורינו העופות הנ"ל עם המסורת, יחייבו את בעלי המשחטות שתחת השגחתינו לקנות אך ורק מהעופות אלו אף שיהיו יקרים קצת לפי הצורך וכמובן שעד שהמחיר יגיע למחיר השוק - המחיר יהיה תחת פיקוח".

במכתב לא מוזכרים עופות ה'בראקל', וכאמור גם חתום עליו הרב משה שטרנבוך, הדבר מוכיח שהדיינים חתמו על הסכמה עקרונית למהלך אך ללא שבדקו תחילה את העוף המסויים שגודל וללא שקיבל את אישור הבד"צ, דבר שנעשה ניסיון לעשותו, רק בשבועות האחרונים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, הרב שטרנבוך הבהיר שהבראקל אסור.

במשתמע מהמכתבים, וכפי שדווח ב'בחדרי' כי אמש כתב הדיין הגאון רבי שמואל ברנסדרופר מרבני ועד השחיטה של 'העדה החרדית' ומרבני בית שמש, מכתב בו הבהיר כי העופות המוזרים והמפוקפקים הנקראים 'בראקל' "מעולם לא הותרו על ידי רבותינו בד"ץ 'העדה החרדית' שליט"א וכל השמועות בזה אינם נכונים".







עופות הבראקל העדה החרדית סערה מכתבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד