כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

התוצאות הכספיות של אל על: "גידול בהכנסות ושמירה על חוסן פיננסי"

התוצאות הכספיות של אל על לרבעון השני של 2017 ולמחצית השנה הראשונה: גידול בהכנסות ושמירה על חוסן פיננסי על אף הסביבה העסקית המאתגרת

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



אל על פירסמה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2017 ולמחצית השנה הראשונה. הנתונים העיקריים בדו"ח - הכנסות החברה ברבעון השני השנה הסתכמו בכ- 541 מיליון דולר לעומת כ- 537 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ- 0.6%; שיעור תפוסה במטוסים ברבעון השני עמד על 84.3% לעומת 83.1% ברבעון מקביל אשתקד; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2017 הסתכם בכ-101 מיליון דולר לעומת כ-107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ; הרווח הגולמי ברבעון השני השנה הסתכם בכ- 107 מיליון דולר, לעומת כ- 124 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – קיטון של כ- 13% ; הרווח התפעולי הסתכם בכ- 27 מיליון דולר לעומת כ-51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – קיטון של כ- 47%; הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-16.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ- 35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מהדו"ח עולה כי, מספר קטעי הנוסע ברבעון השני לשנת 2017 עלה בכ-2.4% לעומת אשתקד ; נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון השני ירד לכ- 29.5% לעומת כ-34.2% ברבעון המקביל אשתקד ; הכנסות החברה בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 959 מיליון דולר לעומת כ- 934 מיליון $ בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של כ- 2.6%; הרווח הגולמי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 148 מיליון דולר, לעומת כ- 158 מיליון $ בתקופה המקבילה אשתקד – קיטון של כ- 6.4% ; ההפסד הנקי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בהפסד של כ- 13.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ- 13.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה .
עם פרסום הדו"ח אמר דוד מימון מנכ"ל אל על:" אל על התמודדה ברבעון השני עם הגידול העצום בתחרות בנתב"ג. למרות זאת ההכנסות עלו בשל גידול בקטעי הנוסע, שיעור התפוסה עלה, תזרים המזומנים איתן ואנו שומרים על חוסנה הפיננסי של החברה. בימים אלה יגיע ארצה מטוס הדרימליינר הראשון מדגם בואינג 787-9, שיחל לפעול בשבועות הקרובים ויצעיד את אל על לעידן חדש. המטוס, הוא הראשון מבין 16 שיגיעו עד לסוף שנת 2020. אנו מחויבים להמשיך ולהעניק שרות ומוצר ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו, ולמאמץ מתמשך להתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים", הטעים מנכ"ל אל על.

הוגשה בקשה לממונה על ההגבלים העסקיים לאשר את רכישת ישראייר תעופה ותיירות ע"י חברת הבת סן דור, מידי אי. די. בי תיירות. העסקה מהווה נדבך חשוב ביישום האסטרטגיה של אל על להרחבה וגיוון סל השירותים והמוצרים שמציעה החברה.

מנכ"ל אל על גילה כי, כרטיס האשראי FLY CARD ממשיך להוות מנוע צמיחה מרכזי ועומד היום על כ- 240 אלף מחזיקים. בחודש נובמבר אל על משיקה את הקו הישיר למיאמי, המהווה צעד אסטרטגי חשוב להמשך הרחבת רשת הנתיבים של אל על בצפון אמריקה.

ד. פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה: "גם ברבעון זה רשמה החברה גידול בהכנסות, על אף הסביבה העסקית המאתגרת המתאפיינת בהתגברות משמעותית של התחרות בנתב״ג. לצד זאת, נרשמה גם עלייה בהוצאות הדלק הסילוני על רקע עלייה במחיר הנפט בעולם, עליה בהוצאות השכר בעיקר בשל הסכמי השכר החדשים והתחזקות השקל מול הדולר. ברבעון השני המשיכה החברה לייצר תזרים מזומנים גבוה בהיקף של למעלה מ-100 מיליון דולר, ולהציג נזילות גבוהה, המתבטאת ביתרות מזומנים בסך של כ-276 מיליון דולר לצד הון עצמי בסך של כ-247 מיליון דולר. כמו כן, במהלך הרבעון שילמה החברה מקדמות בהיקף של כ-24 מ' דולר עבור מטוסי דרימליינר שרכשה החברה אשר צפויים להצטרף לציי החברה במהלך שנת 2018.

יתרות המזומנים שבקופת החברה ותזרים המזומנים הגבוה שלה מפעילות שוטפת מהווים בסיס איתן להמשך קידום השקעותיה במסגרת התכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה."
אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד