כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אייכלר שובר שתיקה ופונה לנתניהו: "פוגע במיליוני יהודים"

ח"כ ישראל אייכלר שובר שתיקה בעניין חילולי השבת המתבצעים ע"י המדינה - כאשר מדי שבת מתבצעות עבודות תשתית בהיקף נרחב - ופונה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "קרא לסדר לשר העבודה שנותן את האישורים האלה ושר התחבורה שמבצע את העבודות, בהוראה חד משמעית, להפסיק מיד את מלחמת השבת"

אייכלר שובר שתיקה ופונה לנתניהו: "פוגע במיליוני יהודים"
עבודות בכביש. צילום: פלאש90



ח"כ ישראל אייכלר שובר שתיקה בעניין חילולי השבת המתבצעים ע"י המדינה - כאשר מדי שבת מתבצעות עבודות תשתית בהיקף נרחב, וכפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' - ופונה לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב שבו הוא כותב:

"נחרדנו לשמוע שוב על ביצוע חילולי שבת בפרהסיה בחסות משרדי העבודה והתחבורה והמשטרה בתחנות הרכבת ולאורך המסילות, בלי שום צורך בפיקוח נפש, כאילו אין שבת בארץ ישראל. אנו מוחים על הזלזול בקדושת השבת ומוחים על הפגיעה ברגשותיהם של שומרי השבת, שבלעדיה אין לנו זכות קיום בארץ הקודש.

"אנו פונים אליך כמי שאחראי על מעשי הממשלה כולה ומודע למשמעות השבת לקיומו של עם ישראל ולבטחון ארץ ישראל, ככתוב בתורה ובנביאים ובכתובים ובחז"ל. אנו מבקשים שתקרא לסדר לשר העבודה שנותן את האישורים האלה ושר התחבורה שמבצע את העבודות, בהוראה חד משמעית, להפסיק מיד את מלחמת השבת, באמתלא של "עבודות נחוצות". אין שום היתר לעבודה בשבת, שאין בה פיקוח נפש.

"המשך חילולי השבת הממשלתיים, הם לא רק פגיעה ביהדות המאמינה שבטחון העם והמדינה, תלויים בשמירת השבת. גם מי שאינו מאמין, חייב לדעת שהוא פוגע במליוני יהודים המאמינים בשמירת השבת כבבת עיניהם. לא נוכל להיות שותפים לזלזול הזה מצד ממשלת ישראל.

"אנו דורשים להפסיק מיד את כל ההיערכות לחילולי השבת ח"ו. אויבי השבת מבפנים ואויבי ישראל מבחוץ, מאד ישמחו להפיל את הממשלה, באמצעות מלחמת שבת במחנה ישראל". כתב ישראל אייכלר.



כזכור, בתחילת השבוע, פורסם ב"בחדרי חרדים" תיעוד וידיאו מעבודות התחזוקה שעל ידי רכבת ישראל שהתבצעו בעיצומה של השבת. הצילומים תועדו על ידי ערבי שאמר בעת שצילם: "שלום לחברים שלי החרדים, היום, 12 באוגוסט, עוד פעם אני רואה בכביש איילון עובדים במסלול של הרכבת, זה אותו מקום שפעם שעברה תיעדתי לכם. אני מצטער להגיד לכם שהשר שלכם עושה צחוק ממכם, מחללים שבת, אני אוהב אתכם, מכבד אתכם, אבל רמאות כזו – אני לא ראיתי".

בעקבות התיעוד שפורסם ב"בחדרי חרדים", פנינו לכלל חברי הכנסת וביניהם לחברי ועדת הארבעה, חברי הכנסת, מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור, ישראל אייכלר ואורי מקלב - שמונו על ידי ראשי המפלגות החרדיות להסדיר את נושא חילולי השבת. ח"כ מלכיאלי השיב כי "בשבועות האחרונים ראינו ירידה משמעותית בהיקף עבודות הרכבת שהתרחשו בשבתות, וזאת בהוראת שר הרווחה והעובדה חיים כץ".

מלכיאלי הוסיף ל'בחדרי חרדים' כי "פניתי כבר אתמול הבוקר לכל הגורמים הרלוונטים בכדי לרענן שוב את ההנחיות של ביצוע עבודות בשבתות, בכדי לא לראות את המראות הללו שוב", לדבריו, "אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו, אנחנו בהוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, ובראשם מועצת החכמים, עקביים בעניין עד הסוף".

גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ בן צור אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "מאז שהוקמה ועדת הארבעה משרדי הממשלה לומדים לעבוד בשיתוף פעולה עמנו ואכן צומצמו עבודות תשתית רבות שחלקן אף לא היו ידועות בכלל לציבור".

לדבריו, "בכוונתי לבחון האם מדובר בעבודות שאינן בגדר פיקוח נפש ולאור זאת נקבל החלטות אופרטיביות כפי שעשינו עד כה. אני מקווה שאף שר או משרד ממשלתי לא רוצה לבחון או לעשות בדיקת יציבות לקואליציה על חשבון השבת".

מעבר לבן צור ומלכיאלי, השרים והח"כים החרדים התעלמו מחילולי השבת ומההפרה החמורה של הסטטוס קוו והבטחות נתניהו למפלגות החרדיות, והעדיפו שלא להגיב לתיעוד החמור - גם לאחר פניית 'בחדרי חרדים'. עתה, כאמור, שבר ח"כ אייכלר את שתיקתו ופנה באופן דחוף לנתניהו שימנע את חילולי השבת.
ישראל אייכלר שבת תיעוד עבודות תשתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד