עליה דרמטית של 60% במספר הילדים שנהרגו בתאונות דרכים
על פי נתוני אור ירוק, 40 ילדים נהרגו בשנת 2010 בתאונות דרכים • בכנס, שייערך ביום רביעי הקרוב, יוצגו נתונים לגבי הסעות ילדים לבתי הספר, והדרכים למנוע תאונות נוספות
מדו"ח שערכה אור ירוק בנושא היפגעות ילדים בתאונות עולה, כי בשנת 2010 חלה עליה דרמטית של 60% במספר הילדים שנהרגו בתאונות לעומת 2009, והגיע ל-40 ילדים – כיתה שלמה שנמחקה. גם שיעור הילדים ההרוגים מכלל הרוגי תאונות הדרכים עלה ב-2010 והגיע ליותר מ-11%. שיעור זה מציב את ישראל במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בחלקם של הילדים מכלל הרוגי תאונות הדרכים.
עוד עולה מן הדו"ח, כי בין השנים 2000-2010 נפגעו כ-40,000 ילדים בתאונות דרכים, 77% מהם נסעו ברכב בזמן התאונה. ילדים אלה מהווים כ-23% מכלל נוסעי הרכב שנפגעו בתאונות באותה תקופה, ובממוצע – 2,780 ילדים מידי שנה. הנתונים מראים עוד, כי לאורך העשור חלה עליה עקבית בחלקם של הילדים מכלל הנפגעים כנוסעים ברכב – מ-20% בשנת 2000, ל-25% בשנת 2010.
אור ירוק עורכת את הכנס ה-3 בנושא בטיחות בהסעות תלמידים עבור חברות ההסעה בשיתוף עם החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי. הכנס יתקיים ביום רביעי, 1 ביוני 2011 בבית חיל האוויר, רח' ז'בוטינסקי 5 בהרצליה, בשעות 09:00-13:00. מנתוני משרד החינוך עולה, כי כרבע מיליון תלמידים מוסעים מידי יום למסגרות החינוך השונות.
בכנס יידון גם נושא התקנת קופסא ירוקה ברכבי הסעות תלמידים. אחת הדרכים למנוע או להפחית את תאונות הדרכים היא התקנת 'עוזר נהג אלקטרוני' –'קופסה ירוקה' אשר ניתן להתקינה בכל רכב. מדובר בקופסה המתעדת בזמן אמת את אירועי הנהיגה החריגים של כל נסיעה המבוצעת ברכב, כולל בלימות חדות, תאוצות חזקות, פניות חדות, החלפת מסלולים פתאומית, ומהירות. הקופסה הירוקה מאפשרת למשתמשים בה לשפר את הרגלי נהיגתם ולהקנות להם כלים לנהיגה בטוחה, ביכולתה לתת בקרה מיידית על איכות ורמת הבטיחות של הנהג, ולהוות כלי פיקוח למי שאחראי על הנהג.
באפריל 2009 הוגשה הצעת חוק ע"י ח"כ רונית תירוש, שמטרתה לחייב התקנת קופסא ירוקה ברכבי הסעות תלמידים. נכון להיום, בשל מגבלות תקציביות, החוק לא עבר. הצעת החוק נשענת, בין היתר, על תקן קופסא ירוקה שפרסם מכון התקנים הישראלי בדצמבר 2010 (ת"י 5905). מדובר בתקן הראשון מסוגו בעולם המטפל בנושא, ומטרתו להבטיח כי המערכות הקיימות היום בשוק יעמדו במספר תנאים ודרישות סף באופן שישרת את המשתמשים ויגן עליהם.
עוד עולה מן הדו"ח, כי בין השנים 2000-2010 נפגעו כ-40,000 ילדים בתאונות דרכים, 77% מהם נסעו ברכב בזמן התאונה. ילדים אלה מהווים כ-23% מכלל נוסעי הרכב שנפגעו בתאונות באותה תקופה, ובממוצע – 2,780 ילדים מידי שנה. הנתונים מראים עוד, כי לאורך העשור חלה עליה עקבית בחלקם של הילדים מכלל הנפגעים כנוסעים ברכב – מ-20% בשנת 2000, ל-25% בשנת 2010.
אור ירוק עורכת את הכנס ה-3 בנושא בטיחות בהסעות תלמידים עבור חברות ההסעה בשיתוף עם החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי. הכנס יתקיים ביום רביעי, 1 ביוני 2011 בבית חיל האוויר, רח' ז'בוטינסקי 5 בהרצליה, בשעות 09:00-13:00. מנתוני משרד החינוך עולה, כי כרבע מיליון תלמידים מוסעים מידי יום למסגרות החינוך השונות.
בכנס יידון גם נושא התקנת קופסא ירוקה ברכבי הסעות תלמידים. אחת הדרכים למנוע או להפחית את תאונות הדרכים היא התקנת 'עוזר נהג אלקטרוני' –'קופסה ירוקה' אשר ניתן להתקינה בכל רכב. מדובר בקופסה המתעדת בזמן אמת את אירועי הנהיגה החריגים של כל נסיעה המבוצעת ברכב, כולל בלימות חדות, תאוצות חזקות, פניות חדות, החלפת מסלולים פתאומית, ומהירות. הקופסה הירוקה מאפשרת למשתמשים בה לשפר את הרגלי נהיגתם ולהקנות להם כלים לנהיגה בטוחה, ביכולתה לתת בקרה מיידית על איכות ורמת הבטיחות של הנהג, ולהוות כלי פיקוח למי שאחראי על הנהג.
באפריל 2009 הוגשה הצעת חוק ע"י ח"כ רונית תירוש, שמטרתה לחייב התקנת קופסא ירוקה ברכבי הסעות תלמידים. נכון להיום, בשל מגבלות תקציביות, החוק לא עבר. הצעת החוק נשענת, בין היתר, על תקן קופסא ירוקה שפרסם מכון התקנים הישראלי בדצמבר 2010 (ת"י 5905). מדובר בתקן הראשון מסוגו בעולם המטפל בנושא, ומטרתו להבטיח כי המערכות הקיימות היום בשוק יעמדו במספר תנאים ודרישות סף באופן שישרת את המשתמשים ויגן עליהם.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות