כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הסופה מאיימת אבל מנדי כץ רגוע: "אנחנו לא עוזבים"

שניים נהרגו עד כה בסופת ההוריקן 'אירמה' והחשש שמספר ההרוגים יעלה • רבים עזבו את האזור לחוף מבטחים, ואלה הנותרים נשרכים בתורים למזון ולדלק המתפרשים על מאות מטרים • שליח חב"ד בפלורידה ל'בחדרי': "אנחנו מתכוננים לגרוע מכל"

הסופה מאיימת אבל מנדי כץ רגוע: "אנחנו לא עוזבים"
.



לפחות שניים נהרגו באיים הקריביים בסופת ההוריקן "אירמה" והחשש שמספר ההרוגים יעלה, הסופה מתקרבת לפורטו ריקו, שם מזג האוויר סוער מאד, והרשויות מבקשות מהתושבים להישאר בבתים, אחרי פורטו ריקו צפויה הסופה להגיע לרפובליקה הדומיניקאנית, ולעבור ליד קובה והאיטי, ובסוף השבוע היא אמורה להגיע לפלורידה, שם ממתינים במתח עצום.

ההוריקן מתקרב: "אנחנו לא עוזבים, יש לנו שליחות". כך אומר שליח חב"ד בפלורידה - מנדי כץ ל'בחדרי חרדים'.

האם ההוריקן יחולל חורבן במיאמי? המקומיים לא חיכו לתשובות והסתערו על כל הצרכניות, תורים ארוכים נרשמו אפילו בתחנות הדלק, נהגים הצטיידו בגלוני דלק. גם שם, התורים לדלק מגיעים למאות מטרים ואף יותר.

הרב מנדי כץ לא מפחד ונשאר בבית, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אנחנו נשארים פה, אנחנו לא יכולים לעזוב, יש לנו שליחות ציבורית, לפני 27 שנה היה הוריקן באזור הזה, והרבי מליובאוויטש שהיה במצב קשה, שלא יכל לדבר, הראה בידיו לא לעזוב את המקום, אחרי שנשאל האם לעזוב. אנחנו מתכוננים לגרוע מכל ומקווים שההוריקן בסופו של דבר יסתובב לכיוון קו החוף".

כץ משחזר בפני 'בחדרי חרדים' כי "גם לפני 12 שנה כשרק הגעתי למיאמי ביץ' היה הוריקן, רק שאז זה היה בדרגה 1, עכשיו זה בין הדרגה 4 ל- 5 ככה שזה מאד מפחיד, אבל אנחנו פה בינתיים. הסופה אמורה להגיע בין שבת לראשון, ורוב חסידי חב"ד נשארו פה, אנחנו גרים בבנין גבוה, ככה שאנחנו יותר בטוחים, מאחר ויש 3 קומות מתחת של חניה, אז מקסימום החניה תתמלא מים, מה שיגרום ככל הנראה לקצר חשמלי, שאז אין כמובן חשמל, ואין גם מים, כי המים פה עובדים על מערכת חשמלית, ככה שאין מצב למצוא בקבוק אחד מים בכל האזור פה, כולם מילאו את הבתים בבקבוקי מים, ובקופסאות שימורים, ושאר מצרכי מזון, אנחנו מאמינים שהוראותיו של הרבי לפני 27 שנים תקפים גם להיום".

עוד הא מספר: כי "בית חב"ד עצמו מתכונן להוריקן, והמקום הוקף בקרשים חזקים נגד הסופה, בנוסף בחלונות הונחו שקי חול, הרוחות עלולות להגיע למהירות של 300 קמ"ש, והן הרסניות שמעיפות את כל מה שלא מקובע לאדמה". מסכם השליח.⁠⁠⁠⁠















סופה הוריקן אירמה שליח חבד מנדי כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד