י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

הרבי מסאטמר לחסידיו: "להתפזר מחוץ לוויליאמסבורג"

במהלך דרשת שבת שובה שנשא הרבי מסאטמר במוצאי צום גדליה, התייחס לשורת נושאים העומדים על הפרק מגזירת הגיוס בארץ ועד מצוקת הדיור בוויליאמסבורג ותביעת החרדים לשעבר נגד עיריית ניו יורק

האדמו"ר מהר"א מסאטמר
האדמו"ר מהר"א מסאטמר



אלפי חסידי סאטמר התאספו אמש (ראשון) צום גדליה בהיכל בית המדרש הגדול של החסידות בויליאמסבורג לדרשת שבת שובה שנשא האדמו"ר מהר"א מסאטמר.

בתחילת הדרשה דיבר האדמו"ר בסוגיא שלומדים בהיכל הישיבה - "מצות לאו להנות ניתנו" עליה מסר האדמו"ר שיעורים בחודש האחרון בהיכל הישיבה בקרית יואל מונרו.

אחרי השיעור עבר האדמו"ר לדבר בענייני השעה דברי מוסר התעוררות והתחזקות לימים הללו. האדמו"ר התייחס בעיקר לבעיה האדירה בשנים האחרונות בעיקר לתושבי שכונת וויליאמסבורג, כאשר מחירי הדירות האמירו לסכומים שאי אפשר לתאר בכלל בעיקר בגלל ריבוי תושבים גויים שלא יכולים לשלם את המחירים במנהטן והם עוברים לוויליאמסבורג - שם המחירים זולים יותר האדמו"ר ביקש מחסידיו לעזוב את השכונה ולעבור לגור מחוץ לערים הגדולות כמו בישראל. בעיקר בגלל בעיות הצניעות ושמירת העיניים הקיימים לאחרונה בשכונה.

לאחר מכן עבר האדמו"ר לדבר על הנעשה בישראל. הנושא הראשון אליו התייחס הרבי, הוא ביטול חוק הגיוס המתוקן על ידי בג"ץ. "זו לא חכמה גדולה ולא צריך להיות נביא כדי לצפות מראש שזה מה שיהיה - שבג"ץ יבטל את החוקים עד שיגיע למטרתו - 100 אחוז שויון בנטל. ולכן כל הכוונות כעת לחוקק חוק חדש, גם הם לא יצליחו וגם אותם בג"צ יפסול".

"לכן" אמר הרבי "העצה היחידה היא לשים בצד את כל הפוליטיקה ולאחד באמת את כל היהדות החרדית ביחד וכל זה אולי יעזור להצלת היהדות החרדית בארה"ק".

מכאן עבר האדמו"ר לדבר על הגזירה המרחפת על יהדות ארה"ב בכלל וניו יורק בפרט, בעקבות התביעה שהגישו יוצאים בשאלה נגד עיריית ניו יורק על כך שאינה מכריחה ומחייבת את מוסדות התורה בעיר, שילמדו את כל תוכניות הליבה ושאר התכנים הנלמדים בכלל מוסדות החינוך בעיר.

האדמו"ר סיים את הדרשה בבקשה, להתפלל חזק בימים אלו "קרע רוע גזר דינינו בכל מקומות מושבי בני ישראל ובגאולה הקרובה ע"י משיח צדקינו".
סאטמר דרשה ביטול חוג הגיוס שבת שובה ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד