כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חב"ד נקרעת: באותה שעה, שני אירועים זהים • "זו בושה וחרפה"

הסערה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' הולכת ומתעצמת כסופת הוריקן כשאף אחד מהצדדים לא מתכוון להתפשר, 24 שעות לפני תחילת האירועים • זעם בקרב השלוחים: "אל תתנו יד למלחמה" • גם הנציגים בבירה כועסים • חב"ד נקרעת בין ירושלים לטבריה

חב"ד נקרעת: באותה שעה, שני אירועים זהים • "זו בושה וחרפה"
צלם: מנדי הכטמן, פלאש90



חשיפת "בחדרי חרדים": ראש בראש בחב"ד - הדרמה הולכת ומתעצמת: על רקע הסערה סביב אירוע סיום הרמב"ם שיתקיים מחר, יום שלישי בהיכל הפיס הארנה בירושלים, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", מטה הרמב"ם היומי שתחת 'צעירי אגודת חב"ד' הארצית יקיים במקביל, באותו היום ובאותה שעה את האירוע המסורתי בעיר טבריה. הצדדים נאבקים והסערה מתפתחת כסופת הוריקן.

כזכור, בשבוע שעבר נחשף ב"בחדרי חרדים" דבר האירוע הענק של סיום הרמב"ם היומי שיתקיים מחר בבירה, בעלות של כמיליון שקלים - אותו מתקצבת עיריית ירושלים, כאשר מאחורי האירוע עומדים העסקן החב"די משה שילת ו'צעירי אגודת חב"ד' בירושלים שחבר המועצה יעקב הלפרין הוא נציגם בעירייה.

כפי שפורסם, האירוע עורר זעם רב בתוככי חסידות חב"ד ועדיין מסעיר את הפוליטיקה הפנים חב"דית בשבוע האחרון, זאת לאחר שמספר שליחי חב"ד טוענים שהוצג כאן מצג שכביכול מקיימים אירוע מקומי לתושבי ירושלים, כאשר הפניה הינה כלל ארצית, וכל זאת, בכדי לעקוף את 'צעירי אגודת חב"ד' הארצית.

כאמור, בתוך כך, מתברר שהדרמה בחב"ד רק הולכת ומתעצמת, כאשר מטה הרמב"ם היומי ב'צעירי אגודת חב"ד' החליט שלמרות אירוע הענק בירושלים – הוא יקיים גם השנה במקביל את אירוע סיום הרמב"ם היומי במתחם הציון של הרמב"ם בעיר טבריה.

במודעה שהתפרסמה על ידי מטה הרמב"ם היומי שתחת 'צעירי אגודת חב"ד', נרמז מדוע האירוע יתקיים דווקא באותו היום ולא ביום אחר, בלשון המודעה: "מעמד הסיום יתקיים ביום הסיום, כהוראת הרבי מחולל תקנת הלימוד ברמב"ם". כאשר מכאן ניתן ללמוד שדעתם של מארגני האירוע בטבריה, שמעמד הסיום צריך וחייב להיות ביום בו מציינים את סיום הרמב"ם היומי וכפי שהתקיים כמידי שנה ולא ביום אחר.

בתגובה, מארגני האירוע בירושלים עושים מאמץ לגייס אדמו"רים ורבנים ולהזמינם להגיע לאירוע המקומי שהפך לאירוע המרכזי וההמוני של סיום הרמב"ם בחב"ד, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

יצויין, כי עד עתה, חב"ד הרשמית הממסדית לא הוציאה 'קול קורא' לשלוחי חב"ד לא להשתתף באירוע שמתקיים בהיכל הארנה בירושלים ומעבר לכך שאירוע סיום הרמב"ם בטבריה יתקיים באותו תאריך, אין אמירה נוספת בעניין זה.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי בתגובה לכך, כתב הרב מנשה אלטהויז - שליח חב"ד בקרית טבעון ומחשובי השלוחים בארץ, כי "כבודו של ה"שריף" נפגע", לדבריו, "בעזרת השם אסע בדווקא לירושלים, זה בושה וחרפה. והנני קורא לכל אחד שאכפת לו מכבודו של הרבי, אל תתנו יד למלחמת האגו והכבוד המדומה של אלו שקוראים לעצמם צא"ח (צעירי אגודת חב"ד הארצית, י.ג.), שעשו בדווקא את האירוע ביום הזה, כדי להרוס את האירוע בירושלים".

כזכור, ב"בחדרי חרדים" דווח בהרחבה כי הזעם החב"די בא לאחר שהאירוע שכביכול היה אמור להיות אירוע מקומי עבור תושבי ירושלים - הפך לאירוע המוני שאליו צפויים להגיע מכל הארץ אלפים מחסידות חב"ד. כמו"כ, אף מוזמני הכבוד הינם רבני בני ברק ותל אביב.

הזעם בא לאחר שבחב"ד קיים סדר ארגוני, על פיו, כל סטייה ממנו - מתפרשת כנגד הממסד החב"די שפועל בהוראות מפורשות שניתנו מהרבי זצ"ל. ובמקרה המדובר - מי שהיה אמור לעמוד מאחורי ארגון האירוע הענקי הוא הארגון הארצי צעירי אגודת חב"ד הארצית שכאמור מידי שנה מקיים את אירוע סיום הרמב"ם היומי בטבריה - ולא הארגון המקומי של חב"ד.

בנוסף ל"בחדרי חדרים" נודע כי האירוע הירושלמי גרר סערה נוספת בקרב הנציגים החרדים בירושלים, זאת לאחר שהם גילו כי עיריית ירושלים מתקצבת את האירוע בסכום של מיליון שקלים - סכום אגדי בקנה המידה החרדיים בעיר. אך כאמור, מי שעומד מאחורי האירוע הם צעירי אגודת חב"ד בירושלים שחבר המועצה הלפרין הוא נציגם בעירייה והוא גייס עבורם את התקציב.









חב''ד סיום הרמב יעקב הלפרין ירושלים משה שילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד