כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"ועדת הרבנים לסמינרים זה שטויות במיץ עגבניות"

הוועדה לביקורת של עיריית י-ם דנה בדו"ח על האפלייה • מחזיק תיק החינוך החרדי הגיב להקלטה גזענית של מנהלות: "לא בעיה לכתוב דו"ח, אבל לא קם אדם והציע פיתרון"

בנות סמינר. צילום: פלאש 90
בנות סמינר. צילום: פלאש 90



יותר מחודש ימים חלפו מאז פרסם מבקר המדינה, מיכה לינדרשטראוס, את הדו"ח החמור בעניין החינוך החרדי, ובו פרק שלם אודות האפליה בסמינרים, המובילה לכך שעשרות בנות יושבות בבית בחוסר-אונים, ללא מקום לימודים.

הוועדה לביקורת של העירייה התכנסה לאחרונה בבניין עיריית ירושלים, כדי לדון בדו"ח המבקר.

תמליל מלא מתוך הוועדה, שהגיע ל'בחדרי חרדים', חושף את פניהם האמיתיות של נציגי הציבור החרדי בעירייה ושל אלו האמורים להילחם נגד האפליה.

שמואל יצחקי, חבר המועצה מטעם ש"ס, שהשתתף בוועדה, מספר: "יש לי קלטת המתעדת שתי מנהלות שמדברות בטלפון, המנהלת שואלת את חברתה: את מכירה את הבת פלוני אלמוני?

"היא אומרת: היא הרי השכנה שלך, היא גרה לידך. תגידי לי צבע הפנים שלה הוא כהה או בהיר? זו גזענות. אם צבע פניה של אותה ילדה הוא כהה לצערי הילדה הזאת לא תוכל להיכנס לרשת בית יעקב".

יצחקי פונה לאיתמר בר עזר, מחזיק תיק החינוך החרדי: "אתה רוצה לשמוע, תשמע. לא רוצה, אל תשמע. אני אומר את הדברים עם דמעות בעיניים ולך זה לא מדגדג.

"את מלוא האחריות אני מטיל לא על האגף לחינוך חרדי ולא על ועדת הרבנים, שזה שטויות במיץ עגבניות, בולשיט אחד גדול, לא הרבנים האלה ולא אבי אביהם של הרבנים האלה יכולים לעשות משהו. כל התקצוב בוועדת כספים לאותה ועדת רבנים זה גזל גמור. שחיתות של בזבוז כספו של משלם המיסים.

"ועדת הרבנים הזאת תוקצבה בוועדת הכספים זה לא משנה בכמה. דין פרוטה כדין מאה, ועדת הרבנים הזאת היא אפס אחד גדול. המנהלות והמנהלים לא שומעים לה, והיא לא שווה שום דבר ותראו לי בת אחת שוועדת הרבנים שובצה על ידה".

"ההורים בעלי האומץ, הם האשמים"

יצחקי ממשיך להאשים באפליה, ומפנה את האצבע המאשימה דווקא כלפי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "בראש ובראשונה אני מפנה את הבעיה ומטיל עליו את כל האשמה בנושא הזה. ישבתי איתו לפחות עשרות פעמים גם בקדנציה הזאת וגם בשנה הנוכחית הזאת. הוא הבטיח לי שעד פסח כל הבנות ישובצו לכיתות א' ולסמינרים".

מחזיק תיק החינוך הגיב: "אני לא מתלהב ולא נבהל ולא נופל מהרגליים מהדו"ח. ידעתי גם אני לכתוב אותו. זה לא בעיה לכתוב אותו אבל עוד לא קם הבן אדם שהציע את הדרך היותר טובה לפיתרון".

בר-עזר בדבריו טוען שבירושלים ההורים בעלי האומץ, הם האשמים: "יש להורים את האומץ לקחת בת ולהושיב אותה בבית בתור שביתה, כדי להפעיל לחץ על עירייה. ודאי שהם אשמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד