כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המאבק ההרסני נגד ה'זיץ' בירושלים מונע מאינטרסים פוליטיים

ה'זיץ' החסידי שיתקיים היום בירושלים נקי לחלוטין מכל רבב של בעיות צניעות, הלכה והנהגה. רבנים אף התבטאו שיש לחזק אותו בכדי להעניק את היכולת והכוח להתנזר מאירועים פסולים אחרים הממלאים את הרחוב החרדי - אבל זו הסיבה שגורמים פוליטיים מובילים נגדו מאבק צבוע, ציני והרסני באיצטלה של קדושה

המאבק ההרסני נגד ה'זיץ' בירושלים מונע מאינטרסים פוליטיים



בימים האחרונים חשף "בחדרי חרדים" את המאבק נגד ה'זיץ' שיתקיים היום באולמי בנייני האומה בהשתתפות גדולי אמני הנשמה החסידית, מוטי שטיינמץ, זאנוויל ויינברגר, לוי פאלקוביץ, מקהלת 'מלכות' ותזמורתו של יואלי דיקמן. 

מספר רבני שכונות בירושלים ורבני 'העדה החרדית' פרסמו מכתב הקורא שלא להשתתף באירוע, לטענתם - הוא בגדר 'ערבי שירה' שנאסרו על ידי גדולי ישראל. מנגד, מארגני האירוע שמגובים מאחורי הקלעים בארגון 'משמרת הקודש והחינוך' בראשותו של המחנך הרב מרדכי בלוי - טענו כי אדרבה, יש עניין חשוב לבוא ולהשתתף באירוע ולחזק אירועים מעין אלו.

סלע המחלוקת בין הצדדים - אינו דבר חדש, אולם חשוב להבהיר: גדולי ישראל סמכו את ידם על ארגונו של הרב בלוי שהוכיח עד היום את עמידתו חסרת הפשרות נגד האירועים שאין דעת חכמים נוחה מהם - השונים בתכלית מהאירוע המדובר שצפוי להתקיים היום. 

ההבדל בין האירוע הנוכחי לאירועים שנאסרו על ידי גדולי ישראל - לא מקבל ביטוי רק בשינוי השם מ'ערב שירה' ל'זיץ ישיבתי' וכפי שהעסקנים הקיצונים הציגו בפני הרבנים שחתמו על הכרוז. האירוע היום הוא באמת זיץ ישיבתי. הוא נקי לחלוטין מכל רבב של בעיות צניעות והלכה. המוסיקה שתתנגן בו נבחרה בקפידה וכולה עטופה ברגש ובכיסופין.

אירועים מסוג זה הוכיחו כבר את עצמם בכל הפרמטרים ובעיקר הרוחניים. באלעד מתקיים אירוע שכזה מספר שנים בהשתתפות אלפי בחורי ישיבה ואברכים, ליטאים, חסידים וספרדים - שיכולים להעיד עד כמה קיומם של אירועים כאלה - הוא קריטי וחשוב, הן מצד ה'סור מרע' שיש בהם, בכך שהם משמשים כאלטרנטיבה לאותם אלו שממבקשים להשתתף באירועים דומים, וכאן הם מקבלים איכות שאינה חורגת מההלכה ומההשקפה, והן מצד ה'עשה טוב' - החיזוק וההתעוררות הרוחנית שערב כזה מעניק לכל אחד מהמשתתפים בו.

ברשות גולשי "בחדרי חרדים"  - אמנע מלהכנס לנבכי הסערה הנוכחית שמונהגת על ידי גורמים אינטרסנטים כאלו ואחרים. חשוב לי להשמיע את הקול החרדי השמרני האמיתי שיודע מתי לאסור ויודע מתי להתיר, אותו קול שמונהג על ידי גדולי ישראל ומאורי הדור ושמשמש כמצפן לרבבות בני התורה מכל המגזרים והעדות.





הפאשקעוויל הציני והמרושע שהופץ בירושלים נגד סגן ראש העיר יוסי דייטש

אין חלילה בדבריי אמירה נגד אותם רבנים שכן חתמו על הכרוז, אולם בהחלט חשוב לומר בקול צלול - גדולי ישראל סמכו את ידם על המחנכים והעסקנים שאומרים בפה מלא ובאופן ברור: מותר להשתתף באירוע ה'זיץ' שיתקיים היום בירושלים. לא רק שמותר אלא חשוב להשתתף בו. העסקנים מבהירים: קיומם של אירועים מוקפדים אלו - מעניקים את היכולת והכוח להתנזר מאירועים פסולים אחרים הממלאים את הרחוב החרדי.

ולסיום, הצביעות. מדוע מובילי המחאה הנוכחית נאלמו דום מול אירועי שירה אחרים שהתקיימו ויתקיימו ממש בימים אלו בהשתתפות גדולי הרבנים ולהבדיל גדולי הזמרים, מדוע הם נטפלים רק לאירוע הספציפי הזה? תשאלו את עצמכם את השאלה הזו ותסיקו לבד את המסקנה.
זיץ עסקנים צביעות משמרת הקודש והחינוך מאבק אינטרסנטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד