כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מהומת ההקצאות בעיר התורה: ראש העיר והמנכ"ל ייפגשו היום

לאחר שיו"ר ש"ס השר דרעי ניסה וכשל, מנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון ייפגש היום עם ראש העיר זייברט במטרה לסיים את הסאגה סביב מוסדותיו של הרב דניאל זר • האם הפגישה תביא לסתימת הגולל על הפרשייה שעשויה לפלג את ש"ס הבני ברקית? • פרסום ראשון

זייברט וביטון. צילומים: יעקב כהן ופלאש 90
זייברט וביטון. צילומים: יעקב כהן ופלאש 90



סערת ההקצאות בעיר התורה והחסידות: לאחר דחיות רבות, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט נאות להיפגש עם מנכ"ל רשת החינוך של ש"ס חיים ביטון, זאת במטרה לסיים את הסאגה סביב מוסדות 'אור דוד' בנשיאותו של הרב דניאל זר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הפגישה שעשויה לסיים את הדרמה, נקבעה להיום (חמישי) בצהרים בלשכתו של ראש העיר בבני ברק. עוד נודע, כי מלכתחילה הפגישה בין זייברט לביטון, נקבעה לשבוע שעבר, אולם בעקבות אילוצים שונים - הפגישה בוטלה ונקבעה כאמור להיום.

כזכור, הרב זר הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עיריית בני ברק ונציג סיעת ש"ס דדון. התביעה פורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' וכן המשוכות הרבות עד לפגישה האחרונה עם דרעי שם החליט הרב למשוך את העתירה.

עוד לפני הגשת העתירה, פנה הרב זר ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי אך לאחר שזה לא הביע התנגדות – הוא פנה להליך המשפטי. בתביעה שהוגשה פורטו שורה ארוכה של עובדות לכאורה שבוצעו על ידי נציג סיעת ש"ס בעיר דדון, וההליך הפך למורכב. תביעה זו, היא אחת מתוך כ-8 עתירות שהוגשו במהלך החודשים האחרונים נגד וועדת ההקצאות של עיריית בני ברק.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' דרעי הבחין שרוחות הקרב מאיימות להביא לקרע פנימי בש"ס הבני ברקית, מצד אחד הרב דניאל זר ומהצד השני סגן ראש העיר מטעם ש"ס דדון – בשל כך הוא ניסה להתערב ולגשר בין הצדדים. אולם ניסיונותיו עלו בתוהו וגם לאחר שהכריז על השגת הסכמה בין הצדדים - התברר כי בשטח המציאות שונה לחלוטין.

לבסוף, הרב זר הודיע כי הוא מושך את עתירתו אולם סיעת ש"ס הכריזה על מאבק חדש בראש העיר זייברט. הסיעה פרסמה הודעה על דבר הפגנה בסמוך לעיריית בני ברק, וזאת לטענתה בעקבות בקשת העירייה לבית המשפט לפנות מיידית את מבנה ביה"ס לבנות של מוסדות 'אור דוד' של הרב זר, בשל חוסר חוקיותו.

לבסוף ש"ס ירדה מהעץ ונקבעה פגישה עם ראש העיר זייברט, פגישה שנדחתה שוב ושנקבעה מחדש להיום בצהרים.
חנוך זייברט הרב דניאל זר אריה דרעי חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד