כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פסיקה דרמטית: אובר תפסיק את שירותי ההסעות ברכב פרטי

השופט איתן אורנשטיין אמר בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי ללא ביטוח מתאים להסעת הנוסעים הוא לא יאפשר לאובר לפעול. מדובר בשירותי אובר דיי ואובר נייט, הפעילים באזור תל אביב, ולא בשירותי הזמנת המוניות המורשות של אובר

אילוסטרציה. צילום: רויטרס
אילוסטרציה. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



בית המשפט המחוזי בתל אביב נתן הבוקר בהסכמת הצדדים צו מניעה לפיו אובר תפסיק בתוך יומיים את שירותי ההסעות שהיא מציעה בכלי רכב פרטיים.

השופט איתן אורנשטיין אמר בדיון כי ללא ביטוח מתאים להסעת הנוסעים הוא לא יאפשר לאובר לפעול בישראל. המדובר בשירותי אובר דיי ואובר נייט, הפעילים באזור תל אביב, ולא לשירותי הזמנת המוניות המורשות של אובר.

התביעה, שדרשה וקיבלה הוצאת צו מניעה נגד אובר, הוגשה בשיתוף Gett (לשעבר גט טקסי) ואיגוד נהגי המוניות.

לפני חודש וחצי השלימה אפליקציית הנסיעות אובר (Uber) את החדרת שירות התחבורה השיתופית שלה לישראל, שמאפשר לבעלי רכב פרטי להסיע נוסעים בתמורה לכסף. במשרד התחבורה לא השתכנעו ודבקו בעמדתם כי אובר מפרה את החוק שאוסר על הסעת נוסעים בתשלום.

מקור במשרד התחבורה אמר אז ל–TheMarker בתגובה להודעתה של אובר: "ברור שאם מישהו עולה על רכב בשירות של אובר הוא עבריין — גם הנהג וגם הנוסע". לדבריו, "במשרד מנהלים עתירה משפטית נגד החברה, ויש גם בחינה של הגשה של צו ביניים נגד פעילותה ופתיחת הליך פלילי מלא, בניגוד להליך הקיים. כלומר, ההליך הפלילי יינקט מול כל אחד שייתן שירות או שיעלה כנוסע וגם נגד החברה עצמה. הלשכה משפטית של משרד התחבורה עובדת עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להגיע לתובנה איך לפעול הכי נכון".

במאי הגיש משרד התחבורה לבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב כתב אישום נגד אובר, בטיעונים של הסעת נוסעים בשכר ללא רישיון ובניגוד לחוק – בגין שירות אובר נייט. כתב האישום הוגש בתום חקירה סמויה וגלויה שהתנהלה במחלקה המשפטית של משרד התחבורה במשך כחצי שנה.

כמו כן, הוגש כתב אישום על הפעלת שירותי הסעות בשכר בניגוד לדין נגד מנהל אובר בישראל, יוני גריפמן, ושישה נהגים שביצעו באמצעות רכבם הסעות פרטיות בשכר.
אובר הסעות מוניות רכב פרטי גט טקסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד