כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הערבי תיעד: שבועיים אחרי התפטרות ליצמן - חילול השבת נמשך

שבועיים לאחר התפטרותו של ח"כ יעקב ליצמן מהממשלה, גם השבוע, 'בחדרי' חושף תיעוד וידאו בלעדי שבו נראות עבודות מאסיביות של רכבת ישראל הבוקר בשבת, שהתקיימו בשלושה מקומות שונים, מחלף ההלכה, לה גרדייה, ובאזור לטרון • צפו בתיעוד

הערבי תיעד: שבועיים אחרי התפטרות ליצמן - חילול השבת נמשך



שבועיים ימים לאחר התפטרותו של ח"כ יעקב ליצמן מהממשלה, גם השבוע, "בחדרי חרדים" חושף תיעוד וידאו בלעדי שבו נראות עבודות מאסיביות של רכבת ישראל הבוקר בשבת, שהתקיימו בשלושה מקומות שונים, מחלף ההלכה, לה גרדייה, ובאזור לטרון.

צילומי הווידאו בוצעו על ידי נכרי, ערבי, שתוך כדי הצילום הוא נשמע כשהוא פונה לחבריו החרדים ואומר להם: "הפוליטיקאים שלכם שקרנים, חילול שבת כרגיל. אדון ליצמן, אתה גיבור, אתה גדול מכולם, יצאת בכבוד, לא רצית להיות פראייר, כל הכבוד לך, האחרים שילמדו ממך, מספיק שקר, מחללים שבת".

בעת שצילם את עבודות הרכבת באיזור לטרון נשמע הערבי אומר: "אני מראה לכם עבודה בנתיב של הרכבת, הנה העובדים. למרות שהרב שלכם התפטר ולמרות ההבטחות של ראש הממשלה - הם עושים עדיין מכם פראיירים".



הצילומים בוצעו כאמור הבוקר, שבת קודש, והם מראים באופן חד וברור שלמרות איומי וזעקות הח"כים החרדים, רכבת ישראל ממשיכה לעבוד בשבת, הן בעבודות תשתית ותחזוקה והן בעבודות חשמול.

בשבוע שעבר פורסם ב"בחדרי חרדים", כי על פי הקו האסטרטגי שגובש על ידי השר כץ והנהלת הרכבת, העבודות בשבת יימשכו כבראשונה למרות שאין בהן פיקוח נפש, אולם קיומן ומיקומן לא יפורסמו בתקשורת ולא ידווחו לעיתונאים, זאת במטרה להרגיע את הרוחות ולמנוע משבר נוסף.

למרות תיעוד חילול השבת על ידי רכבת ישראל, בשבוע שעבר היומונים החרדים דממו ולא השמיעו קול מחאה, זאת בעקבות העובדה שמשרד העבודה והרווחה ורכבת ישראל לא העניקו מידע לגבי העבודות בשבת, כאמור, על פי אסטרטגיה מחושבת.

כזכור, במכתב ההתפטרות של ליצמן הוא כתב לראש הממשלה נתניהו כי "ניסיתי למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל בכל דרך, אך משלא הצלחתי, לא אוכל עוד לשאת באחריות מיניסטריאלית לפגיעה קשה באחד מערכי הנצח של העם היהודי, שהוא יום השבת".

עוד כתב ליצמן לנתניהו: "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות יהודית. אני שמח על הזכות שהייתה לי לשפר ולקדם את מערכת הבריאות בישראל, במהלכים ורפורמות חשובות לטובת אזרחי ישראל מכלל האוכלוסיות והמגזרים. אמשיך לפעול למען הציבור בכל דרך ובכל מקום".
שבת תיעוד עבודות רכבת ערבי מאבק השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד