כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

כך הגיבה תעשיית המוזיקה לשחרור רובשקין • משעשע

השמחה לאחר שחרורו של האסיר החב"די שלום רובשקין, נתנה את אותותיה גם בתעשיית המוזיקה: הופעות חיות, סינגלים חדשים, קליפים, סרטונים ואפילו נער בר מצווה שוויתר על השיר • שתלתם ניגונים

כך הגיבה תעשיית המוזיקה לשחרור רובשקין • משעשע
פלאש 90



הרבה זמן לא זכורה אחדות שכזו: העולם היהודי קיבל אמש בשמחה אדירה את החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשחרר לאלתר את שלום רובשקין, שריצה את שמונה השנים האחרונות במאסר. אלפים יצאו לרחובות ורקדו עד השעות הקטנות, כוסות ה'לחיים' נשפכו כמי והאופוריה הרקיע שחקים.





גם תעשיית המוזיקה לא נשארה אדישה. הראשון להגיב היה הזמר דודי קנופלר שצולם במחסן קופסאות כשהוא שר ומלווה את עצמו עם הגיטרה: "תודה לך טראמפ", בלחן שכתב הרב המזמר שלמה קרליבך לפני שנים רבות.





דקות לאחר מכן הפציע היוצר יוסי גרין עם לחן משובח למילים 'מתיר אסורים'. גרין שר ומלווה את עצמו בשיר החדש, והשיר, כמו גם הטקסט שצורף לו, עף בקבוצות ה'וואטס אפ' כאש בשדה קוצים.





הזמר יעקב שוואקי הופיע אמש קונצרט חנוכה ב"בוקה רטון" מיאמי פלורידה. שוואקי הגיע מספר פעמים לבקר ולעודד את רובשקין בכותלי הכלא, ובהשראתו חיבר את השיר 'מאמין בניסים'. כתגובה לשחרור - ביצע הזמר בהופעה חיה את השיר המרגש.





גם המוזיקאי החב״די אבי פיאמנטה הגיב בשמחה למשמע הבשורה על שחרורו של שלום רובשקין מהכלא: תפס את חליל הצד שלו, ניגן ופיזז לצלילי השיר המיתולוגי "דידן נצח".





בהמשך הערב הגיע איתות מלונדון: המלחין הרב שימשי ניימן עם לחן משלו לכבוד המאורע. ניימן, שחתום על להיט הענק "נשומה ווי ביסטי", מלווה את עצמו בשיר שכתב - 'הגומל חייבים טובות'.





את הערב חתם השיר "חסדי השם" של היוצר יהושע האנשטטר. חשוב לומר, השיר לא חדש וכבר ראה אור באלבומו של היוצר "אהבתי אתכם", אולם מאן דהוא השקיע בעריכת סרטון הכולל את קולות השמחה, כהפעם הוא מוקדש לשחרור המרגש.





היום ראה אור השיר "אליך זעקו, של יואלי קליין ובהשתתפות שעיה גרוס, אהרל'ה סמט ומנדי וויס. השיר יצא במקור לכבוד שמחת בר המצווה לבנו בכורו של קליין, שנחוגה בשעה זו, אולם ברגע האחרון החליטו בהפקה להקדיש את השיר לרובשקין.





מעבר לגזרת הקליפים, הסינגלים ושאר ירקות, היו זמרים שבחרו לרדת לשטח: יידל וורדיגר, מיילך קאהן וזאבי פריד הופיעו אמש בחגיגות הענק בבית '770', שרו שמחו ורקדו.





בבירמינגהאם באלבמה שבארצות הברית הקפיצו הזמר בני פרידמן והקלידן חוני מילאקי עם הלהיט ההיסטרי שזכה לעדנה 'דידן נצח'.





קאבר סינגל: בקומזיץ שנערך בליל שישי האחרון בצפת ביצעו אמן הקלידים הצפתי מוישי בהר והזמר מנחם בלוי את לחנו החדש והמרגש של יוסי גרין 'מוציא אסירים', אותו הלחין בליל שחרורו של הרב שלום מרדכי רובשקין





בהפקת 'קאר א וועלט', השיקו קאבר מחודש לשיר "I can see freedom" - "אני יכול לראות את החירות". את השיר, שבוצע במקור על ידי היוצר משה יס ז"ל, מבצע הפעם הזמר מנחם ויינשטיין. בהפקה מספרים שעבדו על השיר במשך שנתיים, והמתינו עם ההשקה ליום השחרור.
שלום רובשקין שחרור כלא תעשיית המוזיקה שירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד