כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תביעה: חברת התעופה מפלה לרעה יהודים

תביעה הוגשה נגד חברת תעופה אמריקאית בטענה כי היא מפלה יהודים וישראלים • אחת העובדות היהודיות שפוטרו: "החברה לא אהבה שעזרתי ליהודיה ישראלית ולכן פוטרתי" • זו לא הפעם הראשונה בה החברה מואשמת באפליה

מטוסים של חברת 'דלתא איירליינס'. צילום: רויטרס
מטוסים של חברת 'דלתא איירליינס'. צילום: רויטרס



ארבעה בני אדם הגישו אתמול (שלישי), תביעה נגד חברת התעופה האמריקאית 'דלתא איירליינס' בטענה כי לחברה יש יחס אנטי-יהודי, ואנטי-השפה העברית. עוד הוסיפו כי הם מפלים את העובדים והנוסעים היהודים והישראלים.

אתר i24 מדווח, כי התלונה הוגשה בבית משפט פדרלי בברוקלין, שם טענו התובעים כי "בכירים בחברת דלתא סבורים כי יהודים וישראלים הם לא אנשים שניתן לבטוח בהם, ושהם תוקפניים ולא מתנהגים בצורה הולמת. היהודים מתעסקים עם דברים מוזרים על ידי קיום תפילות בטיסה ודורשים התאמות מיוחדות כמו ארוחות כשרות".

לטענת שתי נשים יהודיות שעבדו שם ופוטרו, פיטרה החברה אחת מהן מאחר והיא החמיצה טיסה, ולטענתה - לא קיבלה פיצויים. לטענת העובדת השניה היא פוטרה לאחר התנכלויות ורק בגלל שהיא יהודיה, ולאחר שהיא עזרה לחברה קרובה להספיק טיסה. החברה לא אהבה שהיא עזרה ליהודיה ישראלית ולכן פוטרה.

מחברת דלתא נמסר כי "החברה דוחה את האשמות נגדה ותגן על עצמה בתוקף נגד הטענות, כחברת תעופה גלובלית שמביאה אנשים ברחבי העולם מדי יום, דלתא מעריכה מגוון של דתות בכל תחומי העסק שלה, ויש להו אפס סובלנות לאפליה".

זו לא הפעם הראשונה שחברת דלתא מואשמת באפליה. בדצמבר 2016, כוכב יוטיוב אמריקאי ממוצא תימני, אדם סאלח, קרא לחרם על חברת התעופה לאחר שסילקו אותו מטיסה בגלל שדיבר ערבית.

סאלח, סיפר שהוא שוחח עם אמו בטלפון ונוסעים אחרים התלוננו שהוא מפחיד אותם, לכן הורידו אותו מהטיסה.
דלתא איירליינס אפליית יהודים מטוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד