כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המאבק על הוועדה היוקרתית: דרישה להדחת היו"ר החרדי

סיעת 'ירושלמים' שנותרה מחוץ לקואליציה בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות - דורשת מראש העיר להדיח את שלמה רוזנשטיין מתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לתמיכות, שתקציבה השנתי הוא כ-90 מיליון שקלים • נציג חרדי ל'בחדרי': "סיעת ירושלמים צריכה לעכל שהיא באופוזיציה ושאין לה שום השפעה על התהליכים הקיימים"

עיריית ירושלים. צילום: קובי הר צבי
עיריית ירושלים. צילום: קובי הר צבי



מאבק על הוועדה היוקרתית: נראה שהמאבקים בירושלים לא מפסיקים לרגע. סיעת 'ירושלמים' שנותרה מחוץ לקואליציה בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות - דורשת מראש העיר להדיח את שלמה רוזנשטיין מתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לתמיכות, שתקציבה השנתי הוא כ-90 מיליון שקלים.

הקרב על ראשות הועדה פרץ בעקבות העובדה שדרכה מועברים תקציבים רבים לעמותות כדוגמת הישיבה החילונית וארגוני רפורמים והתחדשות מה שהוביל להתנגדות חרדית. אלא שעד פרישת סיעת 'ירושלמים', חבר המועצה חנן רובין עמד בראש הועדה, אולם כיום, מי שעומד בראש הוא חבר המועצה שלמה רוזנשטיין מ'אגודת ישראל', ששימש קודם לכן כמ"מ.

כאמור, למרות שהיא נותרה באופוזיציה, סיעת 'ירושלמים' שיגרה מכתב לראש העיר ניר ברקת ובו היא דורשת את הדחת רוזנשטיין: "כפי שידוע לך, בעקבות חוסר הנכונות לצרף את סיעת ירושלמים לקואליציה בשבוע האחרון, עקב המשבר שנוצר על תמיכה בפעילויות תרבות בסופי שבוע במנהלים הקהילתיים, נותרה הוועדה העירונית המייעצת לתמיכות בידיים חרדיות", נכתב לברקת.

"ועדה זו מחזיקה בתקציב של כ-90 מיליון שקלים בשנה, והיא קריטית ליכולתה של העיריה לספק מענה ראוי לצרכיהם של כלל תושבי העיר", נכתב, "ניהול וחלוקת התקציב המשמעותי הזה על ידי נציג הסיעות החרדיות הרואה את קידום הסקטור ממנו הגיע ושאינו בעל ראיה ממלכתית מעמידה בסכנה את תקצובם ותפעולם של מוסדות פלורליסטיים בירושלים, דוגמת: רשות הרבים – הפורום הירושלמי לארגוני התחדשות יהודית, ועוד מוסדות רבים וחשובים אחרים".

"עד לאחרונה, מאז הבחירות האחרונות ובמשך ארבע שנים נוהלה הוועדה באופן ממלכתי וכעת קיים חשש ממשי להמשך התנהלות זו. לאור זאת – ובשל מצבה המורכב אליה נקלעה הקואליציה העירונית יש להפקיד את ועדת התמיכות בידי מי שידאגו לכלל התושבים בעיר. לטיפולך הדחוף נודה. טרם יתקבלו החלטות העלולות לפגוע באינטרסים של הציבור הפלורליסטי בעיר", נכתב לסיום בפנייה לראש העיר.

בתגובה אומר אחד מהנציגים החרדים ל"בחדרי חרדים": "סיעת ירושלמים צריכה לעכל שהיא באופוזיציה ושאין לה שום השפעה על התהליכים הקיימים. הדרישה להחליף את העומד בראש ועדת התמיכות - היא נטולת כל שיניים והיא לא תצא לפועל".

יו"ר סיעת ירושלמים, פלר חסן-נחום, אמרה היום כי "החרדים מתנגדים נחרצות למימון ארגונים פלורליסטיים כמו מכון הרטמן, הישיבה החילונית. עד כה הצלחנו להעביר תקציבים דרך צינורות אחוריים, אבל זה מצב אבסורדי. בלתי מתקבל על הדעת שהתקציב יחולק בצורה כל כך לא הוגנת לטובת הציבור החרדי, על חשבון הציבור הכללי. אני קוראת לראש העיר ניר ברקת להעמיד בראש הוועדה אדם שטובת כלל הציבור עומדת לנגד עיניו".
עיריית ירושלים הוועדה המייעצת לתמיכות שלמה רוזנשטיין ירושלמים מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד