י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

אליה ז"ל לפני פטירתו: "מוכר את כל העוונות"

עדות: יממה לפני פטירתו, ביקש אליה אלי ז"ל 'למכור' את כל עוונותיו לנהג מקומי באומן • "אליה פנה לנהג ואמר לו: 'קח את הכסף ותמורתו אני מוכר לך את כל העוונות שלי'"

אמבולנס באומן בעת האסון. צילום על ידי נכרי
אמבולנס באומן בעת האסון. צילום על ידי נכרי

יממה לפני ראש השנה, נסע אליה אלי ז"ל, תלמיד ישיבת 'פורת יוסף', בן ה-19 שטבע באגם באומן ביום הראשון של ראש השנה, עם נהג מונית מקומי באומן. במהלך הנסיעה אמר אליה לנהג: "בכסף שאני משלם לך על המונית ובקניין שאתה עושה, אני מוכר לך את כל העבירות".

רק לאחר שנהג המונית הנהן בראשו וענה בחיוב, הוא שחרר אותו - ופנה לדרכו.

עוד בנושא:
מי במים • צעיר בן 19 טבע למוות באומן • תיעוד
לאחר מסע תלאות: גופת הטובע באומן - הגיעה ארצה

ידידו של אליה ז"ל, אודי חן, שהיה עמו בערב החג, מספר ל'בחדרי חרדים' על מה שהתרחש: "בערב ראש השנה, שעה וחצי לפני כניסת החג, הציע לי חבר להגיע יחד איתו ועם אליה ז"ל לטבול בנהר סמוך.

"לקחנו נהג מונית אוקראיני, ובמהלך הנסיעה, שארכה 10 דקות, אליה אמר: 'צריך להזדרז לחזור כדי שנוכל לומר וידוי דברים, כפי שנהוג לומר על ציונו של רבי נחמן מברסלב, לפני כניסת החג.

"בסוף הנסיעה אמר אליה לנהג המונית: 'קח את הכסף ותמורתו אני מוכר לך את כל העוונות שלי'. נהג המונית לא הבין עברית ולא את דבריו של אליה, אבל הוא הנהן בראשו ואמר באנגלית: 'כן, כן'".

לדברי חן, "אליה לא ויתר, וביקש מהנהג שיעשה קניין וירים חפץ מסוים, ואז יחזור ויגיד שהוא מוכר לו את כל העוונות. רק לאחר מכן הוא שחרר את הנהג ואמר לו: 'כעת, שהעוונות שלי אצלך, אני יכול להכניס את החג'".

הערב התקיימה הלוויתו של אליה אלי ז"ל בבית העלמין שיכון ותיקים בנתניה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד