כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השרה שקד: "הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בחודשיים הקרובים"

השרה איילת שקד אומרת הערב כי הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בחודשיים הקרובים: "אין הסכמות והחרדים גם מטילים וטו על מספר מועמדים" • על חוק המרכולים: "עשה נזק לקואליציה. מקווה שהציבור יבין שאין בחוק שינוי באורח החיים כמו שאמר דרעי"

דיוני הוועדה למינוי דיינים. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
דיוני הוועדה למינוי דיינים. צילום: ארכיון בחדרי חרדים



השרה איילת שקד התראיינה הערב לבני רבינוביץ ועו"ד משה מורגנשטרן ברדיו קול ברמה ואמרה כי הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בחודשיים הקרובים, לדבריה, אין הסכמות והחרדים גם מטילים וטו על מספר מועמדים.

"אני חושבת שמינוי שופטים זה הדבר הכי משמעותי וצריך לדעת שאין קשר בין דעות שמרניות בתחום המשפטי לבין אורח חיים דתי", אמרה שקד. "זה לא אומר בהכרח שכל שופט דתי שהוא גם שמרן, יכול להיות באמת שופט דתי שהוא אקטביסט.

שקד הוסיפה" "גם השופט אדמונד לוי ז"ל שהיה אדם מאוד מיוחד היו לו גם פסיקות אקטבסטיות אפילו בהתנתקות זה שהוא חשב להתערב בהתנתקות, אני שהתנגדתי להתנתקות לא חושבת שהיה בסדר שבית המשפט היה צריך להתערב בהחלטה מדינית. אני חושבת שהדבר שהכי קובע זה מינוי השופטים. וקבוצה של שופטים שהם יותר שמרנים לוקח להם זמן להשתנות וחשוב שתיהיה כזו קבוצה שתביא איתם השפעה רבה בהמשך.

שרת המשפטים התייחסה להתאמתם של חרדים לשמש כשופטים: "אני חושבת שיש הרבה חרדים וחרדיות שהיום משמשים עורכי דין, ויכולים להיות שופטים מוצלחים".

"במשרד המשפטים יש השתלבות יפה של חרדים. וגם בפרקליטויות יש חסדי גור. ליטאים , ספרים וזה עובד מצוין הנחתי לקבל כמה שיותר מהמגזר ולתת להם עדיפות מתקנת במכרזים, ואני מנצלת את הבמה לקרוא לכל מי מהגזר שרוצה לעסוק בתחום. לבוא ולהגיש טפסים.

לגבי בתי הדין הרבנים אומרת השרה שקד: "בתי הדין עברו ממשרד המשפטים למשרד הדתות כך שאין לי כל אחריות ויכולת לפעול למעדן בתי הדין הרבני. בזכות זה שבתי הדין עברו למשרד המשפטים אני הפכתי לשרת המשפטים. כשמפלגת ש"ס קיבלה את בתי הדין הרבנים, אמרנו שלא ניכנס לקואליציה בלי משרד המשפטים. מה שכן אני חברה בוועדה לבחירת דיינים ששם יש לי השפעה. ובזכות ההתערבות של השופט רובנשטיין שאמר אתם חייבים למנות ולא להתעכב.. ביצענו את המינויים".

שקד גם התייחסה לחוק המרכולים: "חוק המרכולים עשה נזק לקואליציה. מקווה שהציבור יבין שאין בחוק שינוי באורח החיים כמו שאמר השר דרעי.

בעניין חוק ההמלצות וחקירותיו של ראש הממשלה נתניהו אמרה שרת המשפטים, "חוק ההמלצות חוק נכון וטוב שעלה במועד הלא נכון. אם נגיע לכתב אישום נשב ונראה מה נעשה".
איילת שקד הוועדה למינוי דיינים חוק המרכולים חוק ההמלצות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד