כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הדירוג הראשון של המטבעות הדיגיטליים: אכזבה לאוהדי הביטקוין

סוכנות הדירוג וייז היא החברה הראשונה בעלת ותק ומוניטין שמפרסמת דירוג של מטבעות קריפטו • איזה דירוג קיבלו הביטקוין והאתריום?

ביטקוין. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
ביטקוין. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



סוכנות הדירוג וייז רייטינג פירסמה אמש את דירוג מטבעות הקריפטו הראשון, ובו קיבל האתריום ציון טוב משל הביטקוין. הדירוג הוא אבן דרך נוספת בדרכם של מטבעות הקריפטו למיינסטרים הפיננסי, וייתכן שזו הסיבה שהביטקוין, למרות הדירוג הפושר, רשם עלייה קלה ב-24 שעות האחרונות, והוא נסחר בשער של 11,300 דולר. החברה נמנעה מלפרסם את הדירוג כולו באתר שלה, ופירסמה רק כמה נקודות מרכזיות.

הניתוח של כל מטבע, לפי החברה, מורכב מארבעה מדדים: מדד הסיכון שבודק את תנודתיות המחיר; מדד התשואות; מדד הטכנולוגיה, שבוחן את טיב הפרוטוקול שנמצא בבסיס כל מטבע; ומדד הבסיס, הכולל את מהירות העסקות והיקפן, ביצועי הרשת שעליה המטבע פועל, רמת ההיכרות של הציבור עם המטבע ועוד.

למה הביטקוין לא קיבל ציון A? כותבת החברה, ועונה: הוא מותג ידוע, הרשת שלו בטוחה, אבל יש לו שתי בעיות מרכזיות: מדד הסיכון שלנו מראה כי המחיר שלו תנודתי באופן קיצוני, ומדד הטכנולוגיה מראה כי הוא סובל ממשילות בעייתית, צריכת אנרגיה גבוהה וקושי בהתמודדות עם היקף גדול של עסקות. לכן הביטקוין קיבל דירוג C+.

האתריום קיבל את הדירוג B, "משום שהוא נהנה מטכנולוגיה משודרגת ומהירה יותר, אף שגם הוא סובל מצווארי בקבוק". וייז, חברת דירוג מפלורידה עם ותק של 47 שנה בתחום, טוענת כי היא מתבססת על "מודל פורץ דרך, שמנתח אלפי נתונים על תבניות המסחר, הטכנולוגיה והשימוש בכל מטבע". עם זאת, היא מדגישה כי אין מטבעות בטוחים בשלב זה, וכי לקוחותיה יכולים לצפות לשינויי דירוג תכופים הרבה יותר מתחומים אחרים.

"אנחנו גאים להיות הראשונים לפרסם דירוג איתן ונטול הטיות למטבעות קריפטו, כדי לעזור למשקיעים לראות מעבר ל'הייפ' ולזהות את המטבעות המבטיחים באמת", נכתב באתר החברה.
ביטקוין מטבעות דיגיטליים קריפטו דירוג מטבעות מדד הטכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד