כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האם שהזריקה מלח לבנה - לא תשב בכלא

שנה לאחר שנעצרה והואשמה שהזריקה לעירוי של בנה בן ה-4 מים בתוספת מלח שולחני, האם הגיעה היום להסדר טיעון עם הפרקליטות

אילוסטרציה. צילום: פיקסביי
אילוסטרציה. צילום: פיקסביי



שנה לאחר שנעצרה והואשמה שהזריקה לעירוי של בנה בן ה-4 מים בתוספת מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד, האם הגיעה היום להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיה האישום החמור ביותר יוסר מכתב האישום המתוקן וכי העונש יהיה מאסר על תנאי בלבד.

בכתב האישום שהוגש במרץ 2017, הואשמה האם בתקיפת קטין הגורמת לו לחבלה של ממש על ידי אחראי, והחמור מכל - התעללות בקטין חסר ישע.

"במהלך האשפוז, בהזדמנויות רבות, תקפה האם את ילדה הפעוט, על ידי כך שהזריקה לעירוי שלו מים בתוספת מלח שולחני וכן אמפולות של סודיום כלוריד" נכתב בכתב האישום.

אולם בכתב האישום המתוקן שהוגש נגדה היום, הוסרה העבירה החמורה יותר, של התעללות, ונותר האישום של תקיפת קטין. בנוסף, כתב האישום המקורי רוכך במעט. כתוצאה ממעשי האם, הפעוט שלשל, חומו עלה ונגרמו תנודות ברמת הנתרן בדמו. ב-6.2.17, הזריקה הנאשמת לפעוט מים עם מלח בכמות שהעלתה את רמת הנתרן בדמו של הפעוט בצורה קיצונית, באופן שגרם לסיכון לחייו, והוא הועבר לטיפול נמרץ.

אולם גם לאחר מכן המשיכה להזריק לפעוט מים להם הוסיפה מלח שולחני ואמפולות של סודיום כלוריד, וגרמה לו לחבלות של ממש ולחוסר יציבות במצבו הבריאותי. בהליך המשפטי הואשם גם האב במעשים חמורים שביצע בבנו וההליך המשפטי שלו נמשך, תוך שהוא אינו מוכן להגיע להסדר טיעון ורוצה להיאבק על חפותו.

הילד בן הארבע, שוחרר בעבור תקופת מה מבית החולים, אולם רשויות הרווחה הוציאו את הילדים מחזקת ההורים ואלה הועברו לידי קרובי משפחה. לאחרונה, גורמי הרווחה פועלים יחד עם בני המשפחה לאיחוד המשפחה מחדש, הליך שמטבע הדברים לוקח זמן.

פרקליטיה של האם, עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי מסרו הערב ל'בחדרי חרדים' לאחר שבית המשפט אישר את הסדר הטיעון, כי הם שמחים שהתיק שנפתח בקול תרועה רמה הסתיים למעשה היום בצורה שונה לחלוטין. "המדינה השכילה להבין כי הפיתרון בתיק זה אינו שייך בתחום העונשי אלא רק בטיפולי וכי טוב יהיה לכל שמשפחה זו תתאחד ובהקדם". עוד הוסיפו, כי "זהו הישג משפטי ראשון במעלה, אולם למעלה מזה מדובר בסיפור אנושי שלמרבה המזל הסתיים הפעם בצורה ראויה. אני מאמין שבית המשפט יכבד את הסדר הטיעון וכי מרשתינו תוכל להמשיך במסלול חייה הרגיל".
ההורים המתעללים הסדר טיעון מאסר על תנאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד