כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לפיד מסית ברחובות: "החרדים דורסים את הציבור החילוני והדתי"

יאיר לפיד מנצל את המשבר הפוליטי ומסית נגד המגזר החרדי • "החרדים מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני הדתי והמסורתי במדינת ישראל" • קודם לכן הלילה ניסה נתניהו להרגיע: "אין סיבה שנלך לבחירות"

יאיר לפיד הבוקר
יאיר לפיד הבוקר



על רקע השיח על בחירות קרובות, מפלגת 'יש עתיד' החלה הבוקר (ראשון) את קמפיין הבחירות שלה - המתמקד בנושא חוק הגיוס אותה היא מכנה "חוק ההשתמטות". יו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד קיים מסיבת עיתונאים בתחנת רכבת מרכז בת"א ואמר כי "החרדים מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני הדתי והמסורתי במדינת ישראל".

פעילי 'יש עתיד' חילקו לעוברים ושבים חומרי הסברה נגד "חוק ההשתמטות", כלשונם, ובעד השוויון בנטל וקראו בסיסמאות נגד המפלגות החרדיות.



לפיד אמר בדבריו כי "אחרי חוק המרכולים מגיע חוק המשתמטים. החוק הזה הוא עלבון לחיילי צה"ל, הוא עלבון למדינת ישראל ועלבון לתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא אומרים שמותר לשלוח אחרים לההרג בשבילך. בשום מקום בתורת ישראל לא כתוב שמותר להשתמט משירות לאומי במד"א או בעזרה לקשישים או נכים".

"החרדים פשוט מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני הדתי והמסורתי במדינת ישראל. החוק הזה הוא עלבון לכל חייל בצה"ל. עוצרים את חוק ההשתמטות חוזרים לשוויון בנטל", הוסיף.

קודם לכן הלילה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיח על הבחירות, ואמר לפני עלייתו למטוס לארה"ב: "אין סיבה שזה יקרה ועם רצון טוב זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב, אני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות והממשלה הזאת יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019".

כמו כן, מאמר המערכת הבוקר ב'המודיע' מתייחס למשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס ונכתב בו בין היתר: "אין ספק שהיהדות הנאמנה לא רוצה שלפיד יעלה. הוא לא טוב לנו, אבל עתידם של לומדי התורה, של מי שתורתם אומנותם, יקר לנו וחשוב לנו הרבה יותר".
יאיר לפיד חוק הגיוס משבר בנימין נתניהו חקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד