כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עשרים יום ללא הפגנות: ביאלה יצא בריקוד

אחרי 20 ימים במחבוש בגין השתמטות, כוכב הפגנות הפלג אהרן ביאלה שוחרר מהכלא הצבאי • פעילי הפלג, שלא קיימו הפגנות מאז נתפס והושלך לכלא הצבאי - קיבלו את פניו בריקודים והוא הצטרף לחוגגים

ביאלה בהפגנות הפלג הירושלמי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ביאלה בהפגנות הפלג הירושלמי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בתום ריצוי ימי המחבוש שנגזרו עליו, שוחרר מהכלא הצבאי אהרן ביאלה שנעצר בערב חג הפסח בנתב"ג בדרכו לעשות את החג אצל הוריו.

ביאלה נשלח על ידי מפקד יחידת מיטב בצה"ל אל"מ יוסי מצליח ל-20 ימי מחבוש על השתמטות קצרה יחסית משירות בצה"ל, ובערב חג הפסח קיבל חופשה קצרה כדי שיוכל לעשות את ליל הסדר ויומו הראשון של חג החירות מחוץ לכותלי הכלא.

היום (רביעי) בתום ריצוי ימי המחבוש, לאחר ניכוי מנהלי וימי מעצרו עוד בטרם נשפט בפני מפקד מיטב, שוחרר מהכלא הצבאי ופעילי הפלג הירושלמי הגיעו לשערי הכלא כדי לקבל את פניו.

נאומו המשעשע של ביאלה במסיבה לקראת חזרתו לכלא לאחר חופשת פסח

ביום ראשון כשבוע לפני חג הפסח, עוכב אהרן ביאלה בנמל התעופה בן גוריון בדרכו להוריו בארה"ב על ידי השוטרים בביקורת הגבולות ונעצר על ידי המשטרה הצבאית. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים, ביאלה המשתייך לפלג הירושלמי ומשתתף פעיל בהפגנות, הוגדר משתמט דמ"ש (דין משמעתי) מאחר ולא התייצב לבקו"ם עם קבלת צו ראשון, בשלהי שנת 2017.

לאחר לילה במעצר בבסיס תל השומר, הובא בפני קצין שיפוט בכיר בדרגת סא"ל לדין משמעתי על השתמטות משירות צבאי. על פי הנהלים, בטרם הקצין פותח את הדיון, הוא שואל את החייל האם הוא מוכן לעמוד לדין בפניו, ובמידה והתשובה היא שלילית - הדיון מועבר לקצין בכיר יותר בדרגת אל"מ.

ההבדל בין הקצינים, מעבר לדרגות, שסא"ל יכול להשית לכל היותר 20 ימי מחבוש, ולעומת זאת אל"מ, יכול לגזור עד 30 ימי מחבוש. ביאלה, סירב להישפט אצל סא"ל, ולמחרת נשפט אצל אל"מ יוסי מצליח, מפקד יחידת מיטב בצה"ל שגזר עליו 20 ימי מחבוש. ייתכן ולו היה מסכים לעמוד לדין בפני קצין בדרגה נמוכה יותר, סא"ל, היה נשפט גם לעונש קל יותר - אולם תחילה דרש שרק בית הדין הצבאי ידון בעניינו אך חזר בו.

כפי שדווח ב'בחדרי', לאחר שנשפט ל-20 ימי מחבוש הגיש בקשה להמתקת דין כדי שיוכל לעשות את ליל הסדר בחירות, אך רק סמוך לכניסת החג הוא קיבל אישור לחופשה בת יומיים, וביום ראשון של חול המועד חזר לכלא הצבאי - לא לפני שערכו לו מסיבת פרידה בהשתתפות הרב צבי פרידמן, סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין ויהושע פולק.
אהרן ביאלה שחרור כלא צבאי פסח במעצר הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד