כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

איפור חורפי? המצאה שיווקית!

האם עלייך להיערך עם איפור שונה לחורף? תלוי את מי שואלים • ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר לאיפור מקצועי: "כל המושג הזה של איפור עונתי הוא המצאה שיווקית"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



החורף כאילו כאן – הגשם לא בדיוק מגיע.

מבחינת חברות הקוסמטיקה והאיפור, את "חייבת" להצטייד במוצרים החדשים לעונה.

אלה יעשו הכול כדי שתושיטי יד לארנק באמתלה של: "מראות וצבעי העונה החדשים לצד טכניקות איפור מתקדמות, לצד קולקציה עדכנית וטרנדית..." ועוד כהנה וכהנה סופרלטיבים מפוצצים ומפתים.

לדעת ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר לאיפור מקצועי, "בניגוד לאירופה, כאן אין כמעט הבדלים בין איפור חורף לקיץ. כל המושג הזה של איפור עונתי הוא המצאה שיווקית שאין לה מקום באזורינו.".

זהירות, מיתוסים!

ירין אף עושה סדר במגירת האיפור ומפריך 5 מיתוסים של חורף.

זהירות, צבע טרי:

גוני העונה של החורף.

אין דבר כזה "צבעי העונה"! טרנד לא מתחלף כל שלושה חודשים. אין צורך לרכוש בכל עונה עוד ועוד צלליות. חיי המדף של הצללית הם ארוכים יחסית - עד שנה וחצי. גם המיתוס שבחורף עוברים לגוונים כהים כבר נעלם מהעולם. צלליות מתאימים לצבעי הבגד או לצבעי העיניים.

סיפור כיסוי:

בחורף יש לעבור לכיסוי במיק אפ מוצק.

לא בהכרח: מה שטוב לאחת, לא בטוח שטוב לאחרת. מייק-אפ בוחרים אך ורק לפי סוג העור (שמן, יבש, מעורב). המייק-אפ נועד להקנות לפנים מראה אחיד. אם לא סובלים מבעיות מיוחדות (פצעים, כהויות, כתמים ועוד) ניתן בהחלט להשתמש בעונת החורף במייק-אפ נוזלי - יש לו כיסוי טוב, הוא עדין ולא מכביד על עור הפנים .מייק-אפ מכל סוג אחר: מוצק, קרמי או עם פודרה יתאים רק אם יש בעיות מיוחדות בעור שזקוק לכיסוי.

עין בעין:

בחורף עוברים לשימוש במסקרה שחורה עמידה במים מסוג "ווטר פרוף" כדי שהגשם לא ימיס וימרח.

מי שישמע את זה, יחשוב שאנחנו מדינת מוכת גשמים ושיטפונות. חבל על ההוצאה המיותרת. (מסקרה עמידה במים משמשת בעיקר לכלה ביום חופתה, שהסיכוי שתזיל דמעות הוא גדול והמסקרה עלולה להימרח וליצור כתמים.סביב העיניים). חיסרון נוסף: חומרי איפור עמידים במים מתקשים על הפנים ונדרש זמן רב כדי להסירם לפני השינה. המסקרה הרגילה מתאימה גם לעונת החורף והיא יוצרת מראה עשיר ומלא לריסים, ומספיק טובה להדגשת המראה הקליל והטבעי.

מריחה או משיחה:

בחורף רצוי למרוח ליפסטיק עם מכחול

כל מי שסיימה קורס איפור יודעת שמריחה עם מכחול עדיפה בהרבה, ללא קשר לעונות השנה. וזאת מאחר וניתן להגיע בעזרת המכחול לתוצאה מדויקת ואסתטית. בנוסף, "המילוי" נעשה אחיד יותר והמראה הופך אחיד מוקפד ומלא.

ירין שחף הוא מורה ומנהל בית הספר מס 1 למקצועות האיפור בישראל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד