כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ביהמ"ש האיטלקי: "לילדה יש שם של בן"

בית המשפט האיטלקי חייב זוג הורים לשנות את שמה של בתם כי הוא זכרי, מסתבר כי גם בצרפת הרשויות בחרו להתערב בהחלטת ההורים על שם בתם, האם זה מתוקף תפקידה של הרשות? סקר לובי נשי בודק

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay צילום: Pixabay



בית המשפט האיטלקי הכריע כי על בני זוג לשנות את שמה של ביתם כי הוא "שם של בן". כשנולדה ביתם בת השנה וחצי של בני הזוג האיטלקיים הם קראו לה בלו - כחול בתרגום לעברית. בית המשפט האיטלקי הודיע לבני הזוג כי אם הם לא ישנו את השם, בית המשפט יבחר שם שונה עבור התינוקת, כך פורסם באתר NDTV

"אם לא נופיע לבית המשפט, שופט יבחר שם עבור הילדה שלנו", צוטט האב בעיתונים מקומיים באיטליה. שמה של הילדה משמש אותה כבר למעלה משנה והוא רשום גם בתעודת הלידה ובדרכון שלה.

תקדים שנקבע בבית משפט איטלקי בשנת 2000 קובע כי שם הילד צריך להיות זה למינו של הילד, שמה הזיכרי של הילדה אינו תואם את מינה.

ההורים שוקלים להיאבק בהחלטה ולטעון כי ישנם ילדים מפורסמים בעולם הנושאים את השם "כחול" וכי באיטליה עצמה היו גם בנים וגם בנות שנקראו כך בשנים האחרונות.

גם הרשויות בצרפת בוחרות להתערב מדי פעם במקרים שבהם קריאת השם לתינוק חריגה בעיניהם, כך שהורים שרצו לקרוא לבתם התינוקת "ליאם", נלקחו לבית המשפט בטענה שמדובר בשם של בן ואילו הורים שרצו לקרוא לבתם "נוטלה", על שם ממרח השוקולד אגוזים המפורסם, נתקלו בהתנגדות כיוון שהרשויות חששו שהשם ישמש מקור להקנטות כשהילדה תגדל.
תינוק שם איטליה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד