כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בגלל ה"התייעצות": חשש ב'בית היהודי' ממינוי ראש מערך הגיור

המלצות הגיור השערורייתיות שנחשפו ב'בחדרי חרדים', הביאו גם את רבני הציונות הדתית להתכנס בדחיפות נגדן • ל'בחדרי' נודע כי הרבנים העלו חשש שנתניהו עשוי להיכנע ללחצים שונים ולמנות אדם המשתייך לזרם מקל ביהדות פרסום ראשון

אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



סערת הגיור עולה שלב, לקראת הגשת המלצות השר לשעבר משה ניסים בעניין הגיור, בזירה החרדית והפוליטית עוברים לכוננות ספיגה.

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' את דו"ח הגיור המלא, נועדו בסוך השבוע החולף כמה מרבני הציונות הדתית לפגישה דחופה בעניין דו"ח ההמלצות.

בפגישה שהתקיימה בערבו של יום חמישי בביתו של הרב חיים דרוקמן ובו השתתפו גם הרב שמואל אליהו, הרב אריה שטרן והרב יהודה עמיחי. העלו הרבנים את סוגיית מינוי ראש מערך הגיור שיוקם במסגרת הצעת החוק שמצורפת לדו"ח. ע"פ ההמלצות וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' ראש הממשלה ימנה את ראש מערך הגיור "בהתייעצות" עם נשיא בתי הדין בלבד.

הרבנים העלו חשש ממינוי בעייתי בראש המערך והביעו דאגה כי ראש הממשלה עשוי להיכנע ללחצים מקהילות שונות ולמנות לתפקיד אדם מזרמים שונים ביהדות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לכן הרבנים סיכמו ביניהם כי התנאי לתמיכת הרב דרוקמן שחתום על ההמלצות הוא שינוי הסעיף המדובר בחוק, כך שמינוי ראש מערך הגיור תבוא רק ב"הסכמת" נשיא בתי הדין ולא ב"התייעצות".

הרב חיים דרוקמן הנמנה בין רבני 'הבית היהודי' צפוי להעביר את הדרישה גם לחברי הכנסת ובראשם השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, לעלות את הדרישה הזו גם בזירה הפוליטית.

כזכור, עם פרסום הדו"ח הסופי הודיע הרב יעקב אריאל שחתם על הדו"ח כי הוא חוזר בו מחתימתו, ואמר: "הטעו אותי ואני מבטל את הסכמתי".

בסביבת הרב אמרו כי הטעו את הרב, כאשר אמרו לו כי הרבנות הראשית היא זאת שתוביל את הנושא החשוב הזה ובפועל גופים חילוניים ישלטו בוועדה והרבנות הראשית מנותקת לגמרי, מתוך 11 נציגים רק שניים מתוכם מהרבנות הראשית והשאר מורכבים מנציגים של התנועות הלא אורתודוקסיות ומעוד גופים לא דתיים בהכרח, ואשר תפיסת עולמם לא מחוייבת לתפיסת הגיור המקובלת מדורי דורות.

יש לציין, כי גם הרב שמואל בלמס הנציג החרדי שתמך במסקנות, הסיר גם הוא את תמיכתו מהן בגלל שהוטעה כנ"ל.

בתוך כך, בהמשך לפגישתם ביום חמישי, נפגשו הבוקר (ראשון) רבני הציונות הדתית עם הרבנים הראשיים בנושא. הרבנים הציגו דעה אחידה נגד הדוח השערורייתי.
ראש מערך הגיור משה ניסים המלצות הגיור הבית היהודי הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד