כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"ד כהן: סבלנו בי-ם עשור - ניזהר בהכרעה

ר"י חברון אמר את הדברים למקורביו, כשהוא מוסיף: "הציבור החרדי קופח באופן חמור ביותר, תוך שלילת זכויותיו הבסיסיות כאזרחים מן השורה" • יו"ר דגל התורה נפגש היום עם הגר"ד כהן והגר"ב סולוביצ'יק לדיון גורלי על הבחירות הקרבות • בלעדי

ר"י חברון עם יוסי דייטש. צילום: עזרא לנדאו
ר"י חברון עם יוסי דייטש. צילום: עזרא לנדאו



הזירה המוניציפלית ממשיכה להתחמם ובירושלים נרשמת אחדות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' וסנכרון מלא בין הסיעות החסידיות לרבני 'דגל התורה' בעיר, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן והגר"ב סולוביצ'יק, בעיקר סביב ריצתו של סגן רה"ע יוסי דייטש כמועמד החרדים לראשות העיר.

היום (שלישי) נועד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני עם רבני התנועה בירושלים, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן והגר"ב סולוביצ'יק. במהלך הפגישה - ליבנו השלושה את סוגיית ראשות העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חה"כ גפני העלה בפני רבני התנועה את סיכויי המועמדים ואת האופציות השונות העומדות על הפרק. בשלב הזה, הרבנים לא הכריעו וצפויות להתקיים בימים הקרובים פגישות נוספות.

עוד נודע, כי הרבנים בעיר הבירה הבהירו בימים האחרונים כי אם הנתונים שיעלו לאחר בדיקה מעמיקה – יוכיחו שריצתו של דייטש תבטיח את בחירתו, הרי שהם יתמכו בו ללא עוררין. כמו"כ, גם דייטש עצמו מבהיר כי ריצתו תצא לפועל רק לאחר שהנתונים יבטיחו את הניצחון החרדי.

יצוין כי השבוע פגש הגר"ד את דייטש, באירוע האירוסין לבת הגרב"צ קוק שנערך בירושלים, כשהשניים משוחחים ביניהם במשך דקות ארוכות. תמונה מהשיחה הלבבית בין השניים ניתן לראות בראש הכתבה.

ל'בחדרי חרדים' הגיעו דברים שאמר ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן למקורביו, באשר להחלטה האם להציב את דייטש כמועמד לראשות העיר. על פי דבריו של ראש הישיבה, יש לנהוג באחריות רבה, ולבדוק באופן יסודי לפני קבלת החלטה שתכריע את גורל המגזר החרדי בבירה, לשנים הקרובות.

ראש הישיבה העלה את המצב החמור של החרדים בבירה בעשר השנים האחרונות: "לאחר כעשר שנות סבל שבמהלכן חוללה קדושת ירושלים והציבור החרדי קופח באופן חמור ביותר תוך שלילת זכויותיו הבסיסיות כאזרחים מן השורה – נדרשת עתה אחריות כבידה מנשוא וזהירות רבה טרם קבלת הכרעה כלשהי בעניין הבחירות בירושלים, שתוצאותיהן הינן הרות גורל על קדושתה וצביונה של עיר הקודש, במשך השנים הבאות, על כל המשתמע מכך".

הגר"ד כהן הוסיף כי "כמו גם, יש להבטיח את המשך התפתחותו של עולם התורה והישיבות ומסודות החינוך בירושלים, ולהבטיח את זכויותיו של הציבור החרדי בעיר, בפרט בשכונות המעורבות, שבהן המשפחות החרדיות סובלות מקיפוח מכוון ומתמשך".
הגר ירושלים ראשות העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד