כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בלי רכב שרד: הג'וב היוקרתי של הרצוג

ח"כ הרצוג יעזוב את הכנסת וימונה ליו"ר הסוכנות היהודית • ראש הממשלה נתניהו ניסה להפוך את המלצת וועדת המינויים • וגם: הקרב החדש במפלגת השמאל

צילום: מרים ארסטר פלאש 90
צילום: מרים ארסטר פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בתום מאבק ממושך חה"כ יצחק הרצוג ימונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקומו של נתן שרנסקי שסיים את תפקידו.

ועדת המינויים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל תמליץ ביום ראשון לחבר הנאמנים של הארגון לבחור בהרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות, לכהונה של ארבע שנים.

ביממה האחרונה דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להפוך את המלצת וועדת המינויים שתתמוך בחבר סיעתו השר יובל שטייניץ, אך נראה כי המאמץ לא צלח וכי שטייניץ יאלץ להישאר בתפקידו בכנסת ובממשלה.

הרצוג אמר עם פרסום החלטת וועדת המינויים, "לאור פניה שקיבלתי ממנהיגי יהדות התפוצות, הסכמתי לקחת על עצמי את תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. אלה הם ימים של אתגרים משמעותיים בכל הנוגע ליחסי העם היהודי ומדינת ישראל. אכנס לתפקיד החל מה-1 לאוגוסט".

הרצוג שצפוי לעזוב את הכנסת יותיר אחריו את התפקיד הנחשק באופוזיציה: יו"ר האופוזיציה, שזכאי לרכב שרד, אבטחה, נאומים באירועים בולטים ותדרוך חודשי מראש הממשלה.

במפלגת העבודה צפוי להיפתח קרב על התפקיד, מאחר ויו"ר המפלגה הנבחר אבי גבאי אינו יכול לכהן בתפקיד מאחר ואינו משמש כחבר כנסת.

ההערכה היא שהקרב יתקיים בין ציפי לבני לשלי יחימוביץ, אך מכיוון שהדבר כרוך בהצבעה פנימית בסיעה ייתכן ומועמדים אחרים יתמודדו לתפקיד.
יצחק הרצוג הסוכנות היהודית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד