כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

האוצר מתחת לגשר • אושרה בעד אימון אישי

חשבת על 'אימון אישי'? • למי שמעוניינת להעצים את חייה • למי שמחוייב לעצמו ויודע שאין דרך חזרה • למי שמרגיש תקוע בחייו ולמי שהחליט להגשים חלומות • טורה של אושרה ולדמן

גשר. צילום: ששון תירם, לע"מ
גשר. צילום: ששון תירם, לע"מ



חסיד ושמו אייזיק מהעיר קראקא, חולם כמה פעמים שאם יסע לעיר הרחוקה פראג, ימצא שם אוצר, מתחת לאחד הגשרים הראשיים.

הוא מחליט לנסוע לפראג הרחוקה, אך לאכזבתו, מגלה שהוא לא יכול לחפור מתחת לגשר, משום ששם שומרים אנשי משמר המלך.

הוא מתעצב והולך אנה ואנה ליד הגשר. ראש השומרים שם לב ליהודי שמסתובב שוב ושוב סביבות הגשר, ושואלו לפשר מעשיו, הוא מספר לו על חלומו, וכתגובה השומר לועג לו, ואומר לו שגם הוא חלם חלום, שמתחת לתנור בביתו של יהודי ושמו אייזיק, בקראקא, (הוא אייזיק מושא הסיפור) מסתתר אוצר!

הוא מוסיף כמובן, שלדעתו, אסור להאמין לחלומות, ושהחסיד עשה שטות בבואו עד לפראג רק מכח חלום. אז הבין החסיד שמטרת בואו לפראג הייתה רק כדי לשמוע זאת, שבעצם האוצר נמצא ממש מתחת לאפו. חזר לביתו, חפר מתחת לתנור, מצא את האוצר והתעשר, ובנה בכסף בית כנסת על שמו.

למי זה מתאים

באימון אני משתמשת לעיתים בסיפורים ומשלים זוהי דרך קדומה לגעת בנפשנו ובלבבנו גם יחד, דבר המאפשר לנו כאנשים להתחבר לעצמנו לקבל החלטות שישפיעו על חיינו- תובנות,
מרכיב חשוב ומקדם בחיינו ככל שיש יותר תזוזה בחיים יש יותר תובנות - הבחירות צריכות לנבוע מהפנימיות שלנו החוצה.

הסיפור או המשל ישאיר אצלנו סימני שאלה, זיכרונות, חלומות ומעשיים, האוצר מתחת לגשר - בא להזכיר לך שיש לך אוצר, שיש לך חלומות שהם רק שלך, שאתה צריך להאמין ביכולות שלך, שיש דרך שאתה צריך לעשות, שיש שומרים ליד הגשר שיגידו לך שזה שטויות, שצריך אמונה, שצריך עשייה, שצריך הקשבה, שצריך להסתקרן, שצריך לחזור מהדרך, להאמין ולמצוא בעצמך את התשובות לכל השאלות ולגלות את האוצר שמתחת לגשר.


אימון אישי מתאים לכל מי שמעוניין להעצים את חייו.

אימון אישי מתאים לכל מי שמעוניין לשפר ולשדרג את התקשורות האישית שלו.

אימון אישי מתאים למי שמחוייב לעצמו ויודע שאין דרך חזרה.

אימון אישי מתאים למי שמרגיש תקוע בחייו וזקוק לעזרה לפריצת המעגל.

אימון אישי מתאים למי שהחליט כי הגיע הזמן להגשים חלומות!

רגעים קטנים של אושר

על מה חלמתם כשהייתם קטנים, כמה פעמים החלפתם מקצוע בדמיון, מתי - זרקתם כדור ממש גבוה, דילגתם ברחוב, אמרתם שלום לשכנה שאתם לא מכירים, רקדתם, שכבתם על הדשא, הסתכלתם על השמים, עליתם על הגבעה שמבצבצת שנים ליד השכונה שלכם, צחקתם צחוק מתגלגל, הסתכלתם על העיניים של הילד שלכם ואמרתם לו שאתם ממש אוהבים אותו, התעוררתם מוקדם לראות את הזריחה?

מה יקרה אם יום אחד נשנה משהו בעצמנו לדוגמא – מקום ישיבה, סדר יום, חשיבה, נעשה הפוך ממה שאנו רגילים, נשאל שכנה מה שלומך ובאמת נתכוון לדעת מה שלומה, נגיד בוקר טוב למנקה הרחוב, נחייך מבפנים, נפסיק להתלונן שחם היום בכל משפט ראשון שאנו מתחילים שיחה, נהנה מהמתנה בתור ארוך ונתבונן מסביבנו על האנשים, על עצמנו, על המקום שאנו נמצאים כאן ועכשיו, נישא תפילה ונהיה בכל מילה בהווה ולא במקומות אחרים – נשאף ונפעל למטרות שקשורות לרצונות הפנימיים שלנו, פשוט נכבד את עצמנו יותר ונאפשר לנו להיות אוטנטיים יותר ומחוברים לכאן ועכשיו – זה יהיה באמת גילוי גדול, זאת אני יכולה להבטיח, נרגיש לאט לאט שאנו מתעוררים מחלום לעולם חדש שחושב אחרת ומתנהג אחרת, אבל מה שבאמת השתנה זה אנחנו.

מה אתם מרגישים אחרי שקראתם את זה? מרגישים שמחה, געגוע, נחת, רצון, אהבה...

אני מזמינה אתכם להסתכל על החיים שלכם ולרשום על דף כל מה שעושה לכם טוב, לפחות 3 דברים, שקורים במהלך היום, שממלאים אתכם ומשמחים אתכם.

עולם האימון נולד בשנות השבעים. תופעה חדשה מתעוררת לעולם – "חיפוש עצמי" – המודרניזציה הרחיקה את האדם מעצמו, מהפנימיות שלו, האדם מאז ומתמיד היה שייך לשבט, קהילה, חברה, דת, משפחה – חלק ממשהו יותר גדול. אנו זוכרים סיפורים על עיירות יהודיות שבעוון לשון הרע של אחד מתושבי המושבה כל הקהילה הייתה חולה בנגיף – עד שאותו אדם חוזר בתשובה, האחדות וחיי הקהילה נותנים לאדם סיכוי גדול להיות מאושר מאחר והוא משרת בחייו משהו גדול יותר – יש לו אחריות ומחויבות כלפי עצמו והסביבה שלו. אך האדם לא הסתפק בזה וחלם להגיע לארץ אחרת, לגלות, לחדש, להתחדש –להביא סחורה חדשה, ידיעה חדשה, תובנה.

האדם בוחר לגלות את הייחודיות שלו – אינדיבדואליות- האדם יוצא בחיפוש אחר משמעות – מי אני? אך החיפוש משום מה מאוד חיצוני חברתי– הוא נחשף לתרבויות חדשות, החשיפה שלו לעולם דורשת ממנו לאט לאט לשים גבולות ומחסומים על מנת שלא יפגע – במוקדם או מאוחר. האדם האינדיבידואל מתחיל להסגר ביום עבודה ארוך, מול המחשב –האינטראקציה מול האדם נהפכת להיות משנית – החרדה, הפחד והדיכאון הופכים להיות חלק מחייו – ושכחה גדולה – מי אתה ?

זו דוגמה אולי קיצונית אבל גם אנחנו חווים התרחקות מעצמנו ככל שאנו גדלים אנו נעשים יותר אוטומטים פחות רגשיים מבינים כל דבר כמובן מאליו שוכחים שהשם נתן לנו כישרונות מסוימים שרק לנו יש אותן – זיק של גאונות שדחקנו הצידה שלא יפריע לנו לעשות את מה שמצפים מאיתנו – שנהיה כמו השכנה ממול בכדי שהיא תחבב אותנו, נקנה לילד מותגים שלא יחשבו שאין לנו כסף, נרשום לחדר הכי טוב למרות שלילד יש בעיית שפה, נעגל את שם המשפחה למשהו שנשמע יותר טוב, נדבר ולא נקשיב למה שאנו אומרים, נעשה דברים בלי מחשבה, נחשוב בלי מעשה נחלום על אושר שמחכה לנו שם בפינה... ונחכה ונחשוב ונחלום ועוד יום עובר ועוד יום וחיי השגרה מפתה אותנו ומוכרת לנו את המחר המפורסם.

שיגרה זה דבר נפלא וחשוב לנפש – הבעיה מתחילה כאשר אנו מתחילים להיות מתוסכלים, עצבניים, כלואים, דכאוניים, בקיצור לא טוב לנו משהו חסר אנו לא מרגישים סיפוק והפער בין מה שהינו רוצים למה שאנו עושים גדול וכל הזמן מחזיר אותנו אחורה לזיכרונות חוויות וכישלונות... מחשבה שלילית גוררת מחשבה שלילית וככה זה ממשיך ורגעים קטנים של אושר ממלאים אותנו אבל משהו מבפנים מנסה עדיין בכל הכוח דוחף אותנו אבל לאן...

קודם כל מתחילים להתחבר למה שעושה לנו טוב, מתחברים למחשבה טובה ומחפשים עוד מחשבה טובה, זיכרון נעים, הצלחה בחיים, נגיד תודה לבורא על מה שיש לנו, נעשה משהו שעושה לנו טוב כמו: לחייך, לשמוע שיר שמשמח אותנו, נצייר, נעשה הליכה ובאמת כל מחשבה חיובית תתקבל ברצון – נדמיין שיש לנו חשבון בנק כל מחשבה חיובית היא פלוס בבנק ומחשבה שלילית תוביל אותנו מהר מאוד למינוס.

תרגיל ראשון:

עשו רשימה של הצלחות בחיים מזיכרון ראשון עד היום לפחות 5 הצלחות – מה איפשר לכם להצליח?

מחשבה חיובית גוררת אחריה מחשבה חיובית לא יכול להיות אחרת המוח שלנו עובד באופן כזה של נושאים לפי מכנה משותף שאנו מתחברים למחשבה או זיכרון אנו מייד מתחברים לתיקיית קישור מתאימה ממנה אנו שואבים את האנרגיה שלנו, רגשות, התנהגות.

שימו לב איך אנו מספרים סיפור שקרה לנו בחיים – גם אם עשרה אנשים היו איתנו באותה סיטואציה כל אחד יספר סיפור אחר ואם הסיפור היה מוצלח עוד 5 שנים הסיפור ישמע כמעט אותו דבר- האדם המספר יתחבר במהלך הסיפור לתמונות מסוימות ורגשות שהיו פעילות באותו הרגע כל כולו נמצא בתיקיית הסיפור – האמת שכל חיינו מנוהלים ע"י סיפור שאנו מספרים לעצמנו מרגע שאנו מכירים את עצמנו עד היום אנו מספרים לעצמנו סיפורים. אם הסיפור שלנו עצוב או מתסכל או טראומאתי לנו יש את היכולת לשנות את הסיפור אחרי הכל אנחנו כתבנו אותו, תשנו אותו לסיפור שיאפשר לכם לחיות בלי להיות שיפוטי, ביקורתי, ציני, תרשו לעצמכם להיות אוהבים, חיובים, מסופקים, אנרגטיים, תאמינו ביכולות שלכם ותאפשרו לעצמכם להתחדש וללמוד מרגע זה את החיים שלכם.

עצם העובדה שאנו יהודים זוהי נקודה חיובית כל – כך גדולה מלאת אחריות ומחייבות כלפי עצמנו וכלפי הסביבה שלנו אנו מרכזי כח עצומים לעולם ומאחורינו דורות שעשו הכול בכדי להביא אותנו למקום שאנו נמצאים היום, חשוב לזכור את זה ולפעול מתוך יהדותנו מהמקום השלם הזה תמצאו מה יש בכם, איזו מתנה ויכולת קיבלתם, במה אתם טובים, מה עושה לכם טוב, והשאלה הגדולה מה המטרה שלכם בחיים מה יהיה עבורכם תוצאה מצויינת שתספק אתכם... ומתוך כך תגלו בוודאי כמה ערכים שמאפיינים אתכם ומייחדים אתכם.

תרגיל שני:

מה חושבים עליכם אנשים בסביבה שלכם: בית, משפחה, חברים, שכנים, עבודה?

כשדבורה הגיע אלי בפעם הראשונה היא לא ידעה מה המטרה האימונית שלה, הכול נראה חשוב, זוגיות, חינוך ילדים, מקום מגורים, קריירה - הכול היה נראה טעון שיפור מיידי על פי דבריה. ממה מתחילים?

בוחרים! לאחר שני מפגשים היא החליטה שהברור מאליו הובהר והיא יודעת מה המטרה – "סדר יום".

הסדר יום שלה היה מתחיל בלחץ גדול ונגמר בעייפות גדולה – עוד יום עובר ועוד יום והלחץ מיום המחר מתחיל כבר יום לפני – הקושי להירדם עם כל המחשבות היה בלתי נסבל – "אני לא מצליחה להגיע לכלום - אני לא מספיקה לעשות שום דבר – אני רק מכבה שריפות – הצילו!!!"

הדרך:

אין דרך פשוטה לעשות שינוי בחיים ויש דרך פשוטה לעשות שינוי – הפיתרון מצוי : בהכרת המצב , הסתכלות על המצב ממקום אחר (מחוץ לתמונה ) ,הכרה ביכולות ובערכים שמצויים בנו ,ואיך היינו רוצים שהיום יראה במצב המתוקן שלו , שינוי תבניות חשיבה שמעכבות ( חשיבה שלילית, לחץ, ראייה קיצונית של שחור ולבן ), מה מנהל אותנו במהלך היום( עצות של השכנות, שיחות טלפון ארוכות , קפיצה מנושא לנושא, מצבי רוח ) דרך פעולה – תוכנית עשייה קונקרטית עם דגש על זמן ויעדים , ניהול עצמי ברמה גבוה – מודעות , החלטיות , רצון,חזון, עשייה , התמדה , והחשוב ביותר אופטימיות .

תרגיל שלישי:

מה מנהל אותך בחיים ? עד כמה את במקום של ניהול אישי ואיזה פלח בחיים זה בא ליידי ביטוי ?

אני מציעה לכל הקוראים היקרים לקחת ממה שקראתם עד עכשיו כמה סימני שאלה על הדרך בא אתם חיים את החיים שלכם , מה אתם רוצים לשנות , להגביר , להנמיך הבחירה על הדרך בה אתם מספרים וחיים את עצמכם היא זכות השתמשו בה בתבונה ותבחרו לקחת אחריות על השמחת חיים שלכם ועל היכולות המדהימות שיש בכם ואין לאף אחד אחר תפרגנו לעצמכם מחמאה אחת ביום לפחות ועל תשכחו להגיד תודה - על ה"מובן מאליו",הסביבה שלכם, המשפחה שלכם על כל מה שאפשר – ותראו איך העולם מסביבכם מתחיל להשתנות – איך אנשים רוצים להיות בקרבתכם- שאתה קרוב לעצמך הכול מתחיל להתקרב אליך , ותחושת הערנות והתעוררות מציפה אותך בכל יום מחדש ... ובחרת בחיים" .

איך כל זה קשור לאימון אישי?

האימון האישי הגיע מעולם הפסיכולוגיה , ניהול והספורט ועוד כאשר באימון המטרה העיקרית להביא את המתאמן מהמצוי לרצוי – מהמקום שהוא נמצא למקום בו הוא רוצה להיות – לדוגמא :שינוי קריירה , ביטחון עצמי, סדר וארגון, זוגיות , קניית בית ,איזון , אופטימיות , מציאת כישורים מיוחדים,בעצם כל מטרה שאדם מעוניין להגיע היא בעצם מחכה לו ...והאימון מתקיים פעם בשבוע במהלך שעה סה"כ בין 12-15 מפגשים כאשר התהליך שעובר המתאמן הוא תהליך מובנה ומנוהל ע"י המאמן שלצורך המטרה הוא מסייע לו להגיע לעוצמות שלו ולמשאבי האנרגיה שלו והופך אותם זמינים עבורו תמיד, הגדרת חזון , ובניית תוכנית פעולה אסטרטגית מדידה .

• מטרת האימון היא לעזור לאנשים לממש את הרצונות והיכולות שלהם.


• אימון מתאים לכל אדם בעל רצון או מטרה מסוימת שאינו מצליח להשיג אותה לבד או רוצה להשיג אותה מהר יותר בעזרת מאמן. מטרה יכולה להיות קטנה או גדולה, מעשית או פנימית יותר.

• אנשים מגיעים לאימון עם מטרות שונות לחלוטין:

• האימון מדגיש במיוחד את היכולת של האדם להיות אקטיבי בחייו (לא רק לזרום מיום ליום ללא שליטה ) ולהשפיע באופן מעשי ויומיומי על חייו.

• אימון הוא כלי מעשי מאד ומוכוון פעולה שעוסק בעיקר ב"כאן ועכשיו" ושואל מה ניתן לעשות בפועל כדי להשיג את הדברים שאתה רוצה.


• מה עושה המאמן? המאמן הוא שותף של המתאמן להשגת המטרה שלו, שואל שאלות, מפעיל כלים מקצועיים שעוזרים למתאמן להתמקד ולרכוש תובנות, ממריץ את המתאמן, דוחף ומעודד אותו.

הייחוד של אימון לעומת שיטות אחרות לעזרה או יעוץ טמון בשתי הנחות יסוד ובשיטת העבודה באימון:


ההנחה הראשונה היא שכל אדם הוא המומחה הגדול ביותר לחייו, ושהתשובות לשאלותיו קיימות בו ולא בגורם חיצוני. על כן המאמן אינו מייעץ למתאמן ואינו פותר בעיות במקומו, אלא עוזר לו למצוא את התשובות הקיימות בו ולא בגורם חיצוני.

ההנחה השנייה היא שקיימים בכל אדם כוחות וכישורים בלתי רגילים, אשר לא תמיד מיושמים בחיי היום יום. מטרת האימון היא לגייס כוחות ויכולות אלה כאן ועכשיו.

שיטת העבודה באימון: יצירת בהירות, המאפשרת יציאה מתמדת לפעולה וליישום, מתוך מוטיבציה פנימית ולא מתוך אילוץ חיצוני. באימון אומרים שאם אין פעולה אין אימון.

לעיתים קרובות קשה לנו לעשות את הפעולות שאנו יודעים שיקדמו אותנו, בגלל הרגלים, פחדים, אילוצים חיצוניים ועוד. באימון מקבלים את הכלים לעשות את אותן פעולות "עקב בצד אגודל" באופן שהמתאמן רוכש הן נסיון ומיומנות בביצוע אותן פעולות והן ביטחון ביכולתו להמשיך ולבצען גם בעתיד, בתום האימון. הנסיון החוזר והביטחון הם שמביאים לכך שבעקבות האימון המתאמן מסגל לו את ההתנהגויות המקדמות שרצה בהן, והן הופכות חלק ממנו .

אימון מסייע לאדם לצאת מתוך הפרדיגמות של עצמו, מתוך הגבולות שהוא בעצמו הציב לעצמו ולסמן גבולות חדשים. להפסיק להפריע לעצמו להיות מה שהוא מסוגל ורוצה להיות.

אימון זונחת את שרירי השיפוטיות והייעוץ. המתאמן הוא זה שיודע מה נכון לו. התשובות נמצאות אצלו.

לחיות את פוטנציאל העתיד במקום לבכות את כישלונות העבר.

אימון זה הקשבה לזולת ולא לעצמי. זו אומנות השאלה הנכונה. השאלה שמעניינת את המתאמן.

זו אומנות המשוב הבונה.

אימון זה לעזור לאדם להיות יותר טוב במה שהוא הכי טוב, במקום לבזבז את מלוא האנרגיה בלהיות מישהו אחר.

זה להיות מי שהכי הייתי רוצה להיות.

האימון זו האומנות של החיים. של לעצור את שטף החיים המטורף הזה ולהתייחס לעצמי כמו אל אוצר עדין. כמו אל מי שחייב להגיע הכי רחוק שהוא יכול.

של להפסיק לחלוף דרך החיים כל כך מהר עד שלא נשאר לנו זמן גם ליהנות מהם באמת.

להאט רגע. לשאול את עצמנו שאלה אחת:

יש לך את כל הזמן שבעולם, את כל הכסף, את כל הכישורים:

מה אתה באמת רוצה להיות?

לסיום:

אימון זו חוויה שדורשת מספר מפגשים ויש לך קניין עליה לכל החיים,ולכן חשוב מאוד לבחור מאמן שלמד באופן מיקצועי אימון באחד מבתי הספר המוסמכים שעומדים בקטריונים של לשכת המאמנים , לצערנו הרב נושא האימון בארץ פרוץ וישנם הרבה מוסדות שמלמדים אימון באופן לא מיקצועי ומסמיכים מאמנים שאינם כשירים לנהל תהליך אימון הן מהסיבה שלא למדו בתהליך מובנה ותחת קטריונים ברורים ועומדים באתיקה המקצועית והן מבחינת אישיות לא בשלה ולוקחים אחריות על תחומים שאין להם ידע עליהם.

במידה ואתם מעוניינים לעבור אימון שימו לב לנתונים הבאים: בית ספר מוסמך שעומד בקטריונים של לשכת המאמנים, מאמן אמין בעל אישיות מפותחת שיש ביניכם כימיה.

אושרה ולדמן- מאמנת מוסמכת ומקצועית מנהלת בית אימון – "תובנות" מזמינה אתכן להתנסות בתרגילים שלפניכם וללמוד על מקורות השפע שלכן ולהסתקרן על החיים שמסביבכם ולאהוב את מה שיש.

"תובנות" – זהו בית האימון שלי – שם אני נפגשת עם נשים ונערות ,משלבת ידע רב שצברתי בחיים בתחומים מגוונים – ובנוסף משלבת מגוון שיטות באימון – דבר שמאפשר למאומנת כלים מגוונים ויצרתיים, ולך אעזור להתבונן בחייך בתהליך שמתאים לקצב שלך, להבין מהם מרכיבי אישיותך ולזהות את זיק הגאונות שמצוי בך.

נברר מה חשוב לך ביותר ואיך להתגבר ממה שמונע בעדך להיות מאושרת וזאת תוך כדי התיחסות למתאמנת כמרכז האימון, לאותנטיות שלה – מתוך הקשבה לדיבור ולשקט התחייבות מלאה לשיתופיות התחייבות אמינות וסודיות מלאה וכמובן מקצועיות.



אושרה ולדמן, מאמנת ויועצת עיסקית [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד