כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השלום הגוראי • פרסום ראשון

לאחר שלוש שנות נתק: ליצמן וויצמן נפגשו

לאחר שלוש שנים של נתק מוחלט - היום נועדו לראשונה שני הנצים • האפשרות המפתיעה של ריצה לראשות העיר והבעיות החוקיות שצצו • ומיהו אדריכל השלום? • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90, באדיבות המצלם
צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90, באדיבות המצלם

השלום הגוראי - פרסום ראשון: לאחר נתק ממושך שנמשך כשלוש שנים, סגן השר יעקב ליצמן נועד היום (ראשון) עם חבר מועצת העיר ירושלים מטעם חסידות גור, יוחנן ויצמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באופן רשמי, הפגישה הדרמטית עסקה סביב ישיבת ההזדהות בעיריית ירושלים, ועל כך שבחסידות גור שוקלים להריץ לראשות העיר את ויצמן המשמש כנציג החסידות במועצה, וזאת כדי להכין את השטח, למקרה שבו המועמד החרדי יוסי דייטש לא יתמודד עד הישורת האחרונה.

הפגישה שהתקיימה בלשכתו של ליצמן במשרד הבריאות, באה בעקבות הבעיה החוקית שצצה כאשר לא מתאפשר לשני מועמדים מאותה סיעה - להתמודד לראשות העיר. בעקבות כך, נשקלה האפשרות שויצמן יצהיר כבר עתה על מועמדות נפרדת.

אלא, שמלבד 'הבעיה החוקית', הסיפור האמיתי של הפגישה הוא - הפיוס הדרמטי בין השניים, שלאורך רוב הקדנציה היו בנתק מוחלט, בעקבות מאבקים שניהל ויצמן נגד התגברות חילולי השבת בירושלים, מה שהתפרש אצל מקורביו של ליצמן - כפגיעה בו.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי אדריכל השלום, שהביא את הפגישה לידי מעשה - הוא אברהם גוטסמן המשמש כחבר הנהלה בבית המדרש גור וחבר קרוב של השניים.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים', כי בתוך כך נמשכים הדיונים בין השניים בניסיון להגיע לפיוס מושלם ולרגיעה סופית, במטרה לאפשר התנהלות תקנית בקדנציה הבאה.

 

יוחנן ויצמן יעקב ליצמן גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד