כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הונאה בהיקף של מעל מיליון דולר

הסתעפות בפרשת עוקץ הכרטיסים: 3 נעצרו - אחד ניסה לברוח

הונאת הטיסות לאומן: המשטרה עצרה שלושה חשודים, בהם אחד שניסה לברוח מהארץ | היקף ההונאה מסתכם במעל מיליון ושלוש מאות אלף דולר | למעלה מ-2,000 רוכשי כרטיסים נעקצו | המשטרה: "ניצלו תמימותם של אלפי לקוחות שביקשו לטוס כחלק מאמונתם לאומן שבאוקראינה"

הסתעפות בפרשת עוקץ הכרטיסים: 3 נעצרו - אחד ניסה לברוח
בדרך לאומן צילום: Yaakov Naumi/Flash90

חשד: הונו אלפי לקוחות באמצעות מכירת כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה בראש השנה, בהיקף של מעל מיליון דולר, וביטלו העסקאות כיום לפני מועד הטיסה – המשטרה עצרה 3 חשודים.

ראשיתה של חקירת המשטרה עם קבלתן של שתי תלונות מאזרחים, לפיהן הם רכשו כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה, לרגל ראש השנה מחברת נסיעות בשם 'אירופנים' בכ–635 דולר לכל כרטיס. כיום לפני מועד הטיסה, החברה הודיעה ללקוחותיה כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה והכרטיסים בוטלו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הוגשו תלונות במשטרה ובעקבות כך חוקרי המשטרה פתחו מיד בחקירה מאומצת. על פי התלונה, מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד ממנו נפגעו יותר מ-2,000 אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור החרדי והדתי, קהל היעד שנוסע לאומן.

עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה בתחילת השבוע (ראשון) שני חשודים עיקריים, בן 29 מביתר עילית וחשוד תושב בית שמש, בעלי חברת "אירופנים" והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

בחקירתם במשטרה סיפרו כי ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומיצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה, ובו הזמינו מעל 2,000 כרטיסי טיסה בשווי של מעל 1,300,000 דולר.

בחקירה עלה עוד, כי שני החשודים קשרו קשר עם חשוד נוסף בן 29 תושב גבעתיים, שנעצר אף הוא בנתב"ג אתמול (שני), בעת שעל פי החשד ניסה להימלט מהארץ. בחקירתו טען, כי הוא מבקש לממן ולסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה ע"י כך שבעלי חברת אירופנים יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים, ולאחר שיסבסד את העלות, יעביר הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל.

על פי חשד חוקרי המשטרה, הכסף שהצטבר בידי שלושת החשודים, בעלי חברת אירו פנים ותושב גבעתיים, לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל, ועל פי החשד הם מעלו בכספים והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון ולטובתם האישית.

לפני מועדי הטיסות בשבוע החולף, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הודיעו בעלי החברה לקהל לקוחותיה שרכשו כרטיסי הטיסה, כי אין ביכולתם למלא חלקם בעסקה וכי כרטיסי הטיסה מבוטלים, ובכך על פי ההערכה במשטרה, גרמו לנזק כספי בהיקף רחב לאלפי הלקוחות, שחלקם ככל הנראה נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים מחברות אחרות על מנת לטוס לאומן.

אמש, בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרם של שני החשודים מבעלי חברת אירופנים עד ליום חמישי. היום יובא בפני בית המשפט החשוד השלישי תושב גבעתיים.

משטרת ישראל מבקשת מציבור רוכשי כרטיסי טיסה של חברת אירופנים או אלה שנפגעו מדפוס פעולה זהה, להגיע בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.

"חוקרי המשטרה שהבינו מיד עם קבלתן של התלונות כי מדובר עפ"י החשד בעוקץ והונאה של החשודים שניצלו תמימותם של אלפי לקוחות שביקשו לטוס כחלק מאמונתם לאומן שבאוקראינה, פעלו והגיעו תוך זמן קצר לזהותם של החשודים העיקריים ולמעצרם על מנת להביאם לדין בגין מעשיהם" נמסר.

כרטיסי טיסה אומן ביטול עסקה הונאה של מיליונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד