כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הערעור נדחה

אב ל-15 ימשיך לרצות עונש מאסר כבד

אסיר חרדי, תושב מאנצ'סטר, אב לחמישה עשר ילדים, שנידון לעונש מאסר כבד - 22 שנות מאסר, בגין מעשים שביצע בילדיו, ימשיך לרצות את עונשו לאחר שהערעור שהגיש - נדחה

אב ל-15 ימשיך לרצות עונש מאסר כבד
תמונת אילוסטרציה צילום: רויטרס

בית משפט לערעורים בלונדון, דחה אתמול (שלישי), את הערעור שהגיש דוד גלזיוס, חרדי תושב מאנצ'סטר, שנעצר לפני יותר משנתיים בחשד להתעללות בילדיו, האיש נעצר לאחר שאשתו לשעבר וילדיו, התלוננו נגדו.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לפני כשנתיים נעצר אדם חרדי במנצ'סטר, בחשד למעשים חמורים שביצע בילדיו. עם התפוצצות הפרשה, התברר כי מדובר באב חרדי ל-15 ילדים שהתגרש מרעייתו.

גרושתו של החשוד נמלטה יחד עם כל ילדיה לארה"ב ולא אפשרה לבעלה לראות את ילדיו.

במהלך הזמן היא נישאה לאדם אחר בארה"ב, שלא על פי החוק האמריקאי, זאת לאחר שלרשויות התברר כי לא נרשמה כגרושה על פי החוק בבריטניה. הגבר ניסה בכל הדרכים לראות את ילדיו ולא עלה בידו. בצר לו איים שיפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג, זאת חרף המלצות חבריו שלא לעשות זאת, אך הרצון לראות את ילדיו גבר והוא החל בתהליך של פניה לבית הדין בהאג.

במקביל, המשטרה בארה"ב זימנה לחקירה את גרושתו, לאחר שנודע למשטרה כי היא נישאה כאמור בניגוד לחוק. לטענת חבריו של גלזיוס, האשה, מחשש שתיעצר, סיפרה לחוקרים כי בעלה לשעבר ביצע מעשים חמורים בילדיו. רשויות החוק בארה"ב פנו לרשויות בממלכה וכאמור, הגבר נעצר עד תום ההליכים.

המשפט הפך לקרב בין רבנים בקהילה החרדית המקומית, חלקם תמכו באשה וחלקם בגבר, לאחר כעשרה חודשים של שמיעת עדויות, האיש הורשע ונגזרו עליו 22 שנות מאסר.

על פי פרסומים של משטרת מנצ'סטר, כתב האישום כלל שישה סעיפים של תקיפה נגד ילדים מתחת לגיל 13, שלושה סעיפים של תקיפה, ושלושה סעיפים על אכזריות נגד קטינים, בכתב האישום נכתב, שהנאשם איים על ילדיו שלא יעזו להתלונן, ואמר לילדיו שאם יתלוננו, אף אחד לא יאמין להם, וכי הקהילה תנדה אותם.

כאמור, לאחר סאגה משפטית שטלטלה את הקהילה החרדית במנצ'סטר, כשבשלב מסוים אחד הרבנים שם נחקר במשטרה, בחשד לשיבוש הליכי חקירה, הסאגה העצובה הגיעה לסיומה, עם גזר דין של 22 שנות מאסר שקיבל הנאשם.

הנאשם כאמור ערער על גזר הדין. עורך דינו טען כי חלק מהעדויות נגדו לא נכונות, והם נלקחו בצורה לא חוקית, בית המשפט לערעורים דחה את בקשת הערעור, מה שישאיר את האיש במאסר עוד שנים רבות.

תקיפת ילדים מעשים חמורים ערעור מנצסטר עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד