ל' תשרי התשפ"ה
01.11.2024

כ-75% מנפגעי תאונות הדרכים - גברים

לקראת יום האישה הבינלאומי מפרסמת אור ירוק נתונים לפיהם בשנת 2011 נפגעו 12,740 גברים לעומת 4,699 נשים. בתל אביב מעורבות הכי הרבה נשים בתאונות דרכים

נפגעות פחות. אישה מפונה באמבולנס
נפגעות פחות. אישה מפונה באמבולנס



75% מבין כלל הנהגים המעורבים בתאונות דרכים בשטח העירוני בשנת 2011 היו גברים, כך מדווחת עמותת אור ירוק על פי ניתוח נתוני הלמ"ס. למרות שחלקן באוכלוסיית הנהגים מסתכם ב-42%, מעורבות הנשים רק ב25% מסך תאונות הדרכים בשטח העירוני וב-10% מסך תאונות הדרכים הקטלניות, בשטח העירוני. עוד עולה מהנתונים, כי ביחס לשנת 2010, לא חל שינוי במספר מערבותן של נהגות בתאונות דרכים, בשטח העירוני בשנת 2011. בסך הכול, 4,699 נשים היו מעורבות בתאונות דרכים, בשטח העירוני בשנת 2011 אל מול 12,740 גברים.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל. הדבר מתבטא במעורבותן הנמוכה יותר באופן משמעותי בתאונות דרכים קשות וקטלניות. לנשים יש יכולת השפעה חיובית על נהגים גברים ונכונות לבטא התנגדות לנהיגה לא בטיחותית. הדבר מתבטא בנהיגה פחות אגרסיבית מאשר גברים, הן מתייחסות לנהיגה מסוכנת כהתנהגות לא מקובלת ולא רצויה, הן נוסעות לאט יותר, מבצעות פחות עקיפות ונוהגות פחות במצב שכרות".

בתל אביב מעורבות הכי הרבה נשים בתאונות דרכים, בשנת 2011. בשנת 2011 היו מעורבות בתל אביב 689 נשים בתאונות דרכים, כ-24% מכלל הנהגים. בירושלים היו מעורבות 389 נשים בתאונות דרכים בשנת 2011, כ-21% מכלל הנהגים. בחיפה היו מעורבות 241 נשים בתאונות דרכים בשנת 2011, כ-24% מכלל הנהגים. בראשון לציון היו מעורבות 226 נשים, בתאונות דרכים בשנת 2011, כ-30% מכלל הנהגים. בבאר שבע היו מעורבות 174 נשים בתאונות דרכים, בשנת 2011, כ-24% מכלל הנהגים.

מחקרים מוכיחים כי לנשים יכולת להשפיע באופן חיובי על נהיגתם של גברים וכי ניתן להשתמש באפקט הממתן של נשים על נהיגת גברים, באמצעות העצמת תפקידן כמתנגדות פעילות לנהיגה מסוכנת. לכן, בשנים האחרונות מפעילה עמותת אור ירוק בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב הנשי". התוכנית נועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים, בהתבסס על מחקרים אלה. במסגרת זו, הבנות המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה, במהלכה הן רוכשות כלים לחיזוק הדימוי העצמי שלהן ולחיזוק מעמדן החברתי. כתוצאה מההדרכה וההעצמה, ההערכה היא כי הבנות יפעלו על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם. בסופו של התהליך, המטרה היא שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}