כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תחקיר הבוטים הגדול

אנשי הימין לעגו; בשמאל מיהרו להגיש תלונה

תחקיר הבוטים של 'ידיעות אחרונות' ממשיך לעורר גלים. לאחר שבימין טענו כי מדובר ב'פייק' תחקיר - בשמאל כבר ממהרים לעשות בו שימוש פוליטי. ב'כחול לבן' מיהרו להגיש תלונה במשטרה  

אנשי הימין לעגו; בשמאל מיהרו להגיש תלונה
ראשי כחול לבן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תחקיר הבוטים של 'ידיעות אחרונות' ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית, כשבימין לועגים לתחקיר ובשמאל ממהרים להשתמש בו למטרות פוליטיות. ב'כחול לבן' מיהרו להגיש תלונה למשטרת ישראל.

ח"כ יאיר לפיד, מראשי הנהגת כחול לבן, פנה לוועדת הבחירות המרכזית, פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק בדחיפות את הניסיון להטעיית מערכת הבחירות בישראל.

במרכז התלונה, עומד החשד כי הליכוד מפעיל רשת מתוכננת וממומנת בכסף רב ותכליתה הפצת מידע כוזב, בניסיון להשפיע על ציבור הבוחרים; לא השפעה באמצעות עמדות, מצע, שכנוע, כי אם השפעה באמצעות הפצת כזבים, וחמור מכך - ניסיון להדהד את השקרים באמצעים פורמליים יותר, כדי להחדיר אותם למערכת התקשורת הממוסדת.

במכתב טוענים הפונים כי,"וועדת הבחירות המרכזית הורתה על איסור תעמולה ממומנת ובלתי מזוהה ברשת האינטרנט כדי להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל באופן בלתי חוקי והרשת שנחשפה עומדת בניגוד לפסיקה".

בפנייה דורש לפיד לבדוק בדחיפות את הנושא כשהוא כתב כי, "אם הממצאים המפורסמים בכתבה מבוססים - המדובר בניסיון החמור ביותר מאז קום המדינה להשפיע שלא כדין על תוצאות הבחירות".

"אכן, הימים ימי בחירות, אולם אין מדובר בסוגיה השייכת למחנה פוליטי כזה או אחר. המדובר בניסיון מכוון לחתור תחת יסודות שיטת הבחירות והמשטר של מדינת ישראל - ועל כל הנוגעים בדבר לפעול לאלתר למניעת התממשות הסכנה", ציין חה'כ יאיר לפיד.

בנוסף, חה"כ מיקי לוי הגיש הבוקר (שני) בשם 'כחול לבן' תלונה במשטרה בגין הפעלת רשת להפצת מידע כוזב בניסיון להשפיע על הציבור לקראת הבחירות, כשבמרכזו חשד פלילי "כי במערכת הבחירות הזו, מופעלת רשת מתוכננת וממומנת בכסף רב ותכליתה הפצת מידע כוזב, בניסיון להשפיע על ציבור הבוחרים".

לוי ציין כי, "עולה חשד מהפרסומים, בעל אינטרס פוליטי מנסה "לגנוב" את הבחירות, לא באמצעות הצגת עמדות, מצע, ושכנוע, אלא על ידי השפעה באמצעות הפצת כזבים, וחמור מכך- ניסיון להדהד את השקרים עד שיחדרו לתקשורת הממוסדת. אם דברים אלו אכן יתבררו כנכונים, מדובר בפשעים פליליים, ועל כעל משטרת ישראל לחקור את הפרשה".

ידיעות אחרונות יאיר לפיד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד