י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יש עוד מה לשפר

הוועד לטוהר המחנה מסכם בסיפוק את הילולת הרשב"י

הוועד למען טוהר המחנה, אגף מירון, מסכם את ההילולא בסיפוק כי הודות לדרכי המהדרין, רבבות אלפי ישראל זכו לפקוד את ציון הרשב"י בטהרה, עם זאת מביעים ב'ועד' תרעומת גדולה על השאטלים בטרמינל האדום שבמקום נוצר דוחק של גברים ונשים ביחד, ולמעשה היה מכשול רוחני נוראי

הוועד לטוהר המחנה מסכם בסיפוק את הילולת הרשב"י
חרדים צועדים בדרך המהדרין במירון צילום: באדיבות המצלם

בסך הכללי, ההיערכות המוקדמת של כלל הגורמים שנטלו חלק במבצע מירון הוכיחה את עצמה בסייעתא דשמיא, והודות לדרכי המהדרין שהוכשרו השנה כדבעי, נרשמה זרימה חלקה ותקינה של מאות אלפי עולי מירון, אשר יכלו לעלות ולפקוד את הציון הקדוש בטהרה.

מאז הוכשרה דרך המהדרין, היא יודעת כמעט מדי שנה שדרוגים ושיפורים. הגורמים האחראים על מבצע מירון הפנימו את העובדה שרובו המוחלט של ציבור עולי מירון חפץ לעלות לציון הקדוש בדרך נקייה וטהורה, ללא צפיפות, רעש והמולה שאינם עולים בקנה אחד, עם אווירת הקדושה והרצינות המתבקשת במקום קדוש ובזמן נשגב זה.

השנה עמדו לרשות ציבור הרבבות ארבע דרכי מהדרין, האחת משער ה' דרך המושב, והשניה דרך שער י' המבצע מעקף מעבר למושב ומתחבר לשביל העולה עד לציון במרומי ההר, ובנוסף שער ט' שנפתח השנה מחדש, ולידו הגשר הענק שמוביל אל מעבר למדרכה שממול שהועילה מאד, ומנעה מעבר במדרכה הסמוכה למושב מירון ששם הורידו האוטובוסים את הנוסעים ושררה במקום תערובת גדולה.

ה'ועד' מציין כי דרך המהדרין הרביעית נזקפת לזכותו של ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין שכבר בשנה שעברה ללא לאות הפעיל את כל קשריו ודאג שיהיה דרך מהדרין גם מטרמינל 89 ששימש את תושבי הערים ביתר, אלעד, ומודיעין, ועשו דרך מסודרת עם שילוט וסדרני הכוונה, כולל תאורה חזקה גם במדרגות שמתחברים לדרך בורמה, ובזכותו זכו עשרות אלפי באי ההילולא לדרך נקייה לחלוטין מהירידה באוטובוס עד לציון הרשב"י, רבים רבים מודים לו ומברכים אותו שימשיך הלאה לעשות חיל בכל פעולותיו הברוכות למען עם ישראל.

בכל הסביבה נתלו שלטי הכוונה בולטים, שכיוונו את הציבור הענק וסייעו לו להתמצא בדרכים השונות. לאורך כל הדרך נמתחו כרזות שכיוונו את הצועדים לדרכי מהדרין. סדרנים ששהו במקום 24 שעות ברציפות, במשמרות, כדי לעזור לקהל הרבבות.

עוד הם מציינים, כי משרד התחבורה עשה פעילות מצוינת, והתוצאות ניכרו בשטח, הן מבחינת הזרימה החלקה של האוטובוסים, והן מבחינת המידע לציבור, ע"י שיטת הצבעים של הדגלים שהוכיח עצמו בצורה נפלאה, וכן ע"י 2 מסכי ענק, אחד ביציאה מהכביש הראשי המוליך לציון, בשער הכחול, ואחד באמצע השביל של החניונים, בפיצול, אבל עדיין הציבור החרדי שיורד משער ה' ושער י' לא נחשף למידע, והיה חוסר גדול בשלטי הסברה, מי אמור ללכת לחניונים, ומי אמור להמשיך בכביש הראשי, והתקווה שבשנים הבאות יתייחסו גם איך לעדכן את הציבור שהולך בדרכי המהדרין וכן דרוש מסך הכוונה ביציאה משער ט', ששם כל הציבור החרדי יוצא לכיון החניונים.

'הוועד למען טוהר המחנה', אגף מירון, מודה לעסקנים החשובים מנכ"ל 'המקומות הקדושים' יוסי שוינגר והאחראי על 'המקומות הקדושים' באזור הצפון ישראל דרעי, שעשו מעל ומעבר להצלחת ההילולא ומימנו חלק גדול בסיוע של הכוונת האלפים.

עסקני מירון מצפים כי תתקיים ישיבת סיכום שבה ישתתפו כלל הגורמים ועימם עסקני מירון, וביחד יופקו הלקחים לשנים הבאות. הניסיון מלמד שעם הפקת לקחים, הסקת מסקנות, שיתוף פעולה של כל הגורמים ניתן להגיע להישגים מרשימים לתועלתם ולרווחתם של מאות אלפי עולי מירון.

טוהר המחנה הילולת הרשב''י דרך מהדרין דרך מהדרין גברים שאטלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד