י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הכן רכבך לחורף

מדי שנה הגשם הראשון תופס את הנהג הישראלי לא מוכן והתוצאה על הכביש עגומה. כדי להמנע מתאונות מיותרות מומלץ לערוך לרכב מספר בדיקות לפני בוא החורף

הכן רכבך לחורף

מוסך - מדי שנה, לפני בוא הגשם הראשון מומלץ ביותר לקחת את הרכב למוסך המטפל או למוסך היבואן לצורך בדיקת תקינות לקראת החורף.

ערכת חירום - הקפידו על ערכת חירום שתמצא ברכב דרך קבע וכוללת כבלי התנעה, חומר מבודד דוחה לחות שישמור על מוליכי המתח למערכות החשמל, אפוד זוהר, פנס, כלי עבודה בסיסיים ומגבה.

צמיגים – נהגים רבים אינם מודעים לחשיבותם של הצמיגים ברכב. בעונת החורף תקינות הצמיגים חשובה כפליים. הצמיג למעשה מאפשר לנהג לבלום, להאיץ ולפנות בבטחה וכן מסייע לשמירה על יציבות כלי הרכב. בדיקת הצמיגים לפני בוא החורף היא חיונית ביותר. יש לוודא כי לא נוצרו חריצים בדופן הצמיג המעידים על יובש מתקדם וסוליית הצמיג נקייה מחתכים. גורם נוסף שחשוב לבדוק הוא מצב החריצים המצויים בצמיג, חריצים אלו תפקידם לנקז את המים שנמצאים על הכביש כך שיווצר כמה שיותר מגע בין האספלט לצמיג. לחץ האויר בגלגל גם הוא מאוד חשוב, לחץ גבוה מדי או נמוך מדי פוגע בנוחות ובדינאמיות של הרכב ולכן יש להתאים את לחץ האויר להמלצות יצרן הרכב.

מערכת היגוי - חשוב מאוד לבדוק את מערכת המתלים וההיגוי ולוודא שהיא מאוזנת. בדיקה זו חשובה מאוד, מערכת שאינה מאוזנת תגרום לשחיקה לא אחידה של הצמיגים. מומלץ ורצוי לבצע את הבדיקה במכון המתמחה בתחום.

מגבים – מגבים תקינים ויעילים חשובים לאורך כל השנה ובמיוחד בחורף. רכישת מגבים חדשים הינה הוצאה נמוכה למדי ועל כן מומלץ להקפיד על תקינות המגבים הן הקדמיים והן האחוריים ולהחליפם במידת הצורך. בנוסף, חשוב לוודא כי במיכל השטיפה יש מספיק נוזל, רצוי להוסיף למים שבמיכל תוסף המאפשר ניקוי יעיל ומהיר.

מערכת חשמל - מומלץ לקיים ביקור אצל חשמלאי הרכב לפני בוא החורף על מנת שיבצע בדיקה למערכת התאורה ברכב וכן למצברף למוליכים ולמצתים ויחליפם לחדשים במידת הצורך.

שמנים - על אף שרוב השמנים כיום מותאמים לטווח טמפרטורה רחב, מומלץ לבצע בדיקה ורענון שלהם לפני החורף.



מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד