י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כל מה שרצית לדעת על ביטוח רכב

דלק, שירותי מוסך וטיפול שנתי הם רק חלק מההוצאות הרכב. אליהם מצטרף בעסקת חבילה גם הביטוח לרכב

כל מה שרצית לדעת על ביטוח רכב



ביטוח רכב מטרתו לבטח אתכם, את הנוסעים שלכם ומעורבים נוספים וכן את כלי הרכב שלכם במקרה של תאונה ולכן הוא חשוב כל כך.

למעשה קימים שלושה סוגים של ביטוח רכב – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. שלושתם ביחד מעניקים לכם ביטוח רכב שמכסה אתכם בכל מצב אפשרי.

ביטוח חובה

ביטח חובה לרכב מחויב על פי חוק. ללא ביטוח החובה כלי הרכב אינו מורשה לעלות על הכביש ובמידה ותתפסו ע"י המשטרה ללא ביטוח חובה בתוקף, תחויבו בתשלום קנס. ביטוח החובה מכסה למעשה נזקי גוף, כולל פציעות קשות ואפילו חס וחלילה, מקרה מוות שנגרמו להולכי רכב\ נוסעים או נהגים במקרה של תאונה שנגרמה ע"י הרכב המבוטח. ביטוח החובה הינו הדרך בה המדינה שומרת על הזכויות של כל נפגעים בתאונה בה היה מעורב רכבכם, זכויות הכוללות מימון
טיפול רפואי ותהליכי שיקום.

בעבר ביטוח החובה לרכב היה בעלות זהה לכל כלי הרכב והנהגים אולם כיום מחירי ביטוח החובה תלויים בגורמים רבים – גיל הנהג, דגם הרכב, העבר של הרכב (האם היה מעורב בתאונות דרכים) והעבר של נהגו. נהג שנזקפו לחובתו עבירות תנועה רבות, סביר שהביטוח שישלם יהיה גבוה מזה שעברו נקי מעבירות תנועה.

כיום חברות ביטוח רבות אף מסרבות לבטח נהגים עם עבר בעייתי במיוחד (שלילת רשיון, מעורבות בתאונות רבות, קנסות ונקודות). כמו כן, רוב חברות הביטוח מסרבות לבטח רכבי דו גלגליים – אופנועים וקטנועים מהסיבה שהסיכוי לתאונות עם כלי רכב אלו גדול בהרבה והסיכוי לפגיעות גוף קשות, גם הוא גדול יותר.

ביטוח רכב מקיף


להבדיל מביטוח החובה הביטוח המקיף הוא בגדר אופציה ונועד לכסות נזקים שנגרמו לרכב שלכם בלבד במקרה של תאונה, פריצה, חבלה, נזקי טבע ועוד. במידה ופנים הרכב מצויד באביזרים יקרי ערך כגון מערכת סטיראו, טלוויזה וכדומה, ניתן לבטח אביזרים אלו במידה והצהרתם על קיומם טרם סגירת העסקה.

ביטוח צד ג'

גם כאן מדובר בביטוח שאינו חובה ולעיתים וברוב המקרים הוא מהווה חלק מהביטוח המקיף. ביטוח צד ג' מכסה למעשה נזקים שנגרמו לצד שלישי ע"י הרכב שלכם. הכוונה לרכב או לרכבים אחרים שנפגעו בתאונה שנגרמה באשמתכם או לרכוש שנפגע כתוצאה ממנה.


מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד