י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסמינר פתח חרך: 15 בנות שובצו

15 בנות בני ברקיות שסימו כיתה ח', נתקלו בסמינרים עם דלתות אטומות. ההורים השבורים פנו לגר"נ קרליץ, שהפעיל את הגר"י סילמן שהצליח להביא לסיומה הטוב של הפרשייה הכואבת • עד מתי?

בנות בפתח סמינר. צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים
בנות בפתח סמינר. צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים

הציבור החרדי נמצא במרדף. מרדף קשה. המשימות המונחות לפתחו של בעל בית חרדי רבות מספור: הקיום היום יומי, משימת חיתון הילדים, מוסדות הלימוד, ההתגוננות מפני רעות חולות מבית ומחוץ ועוד ועוד.

מכה קשה שנופלת על כתפי ההורים ללא צורך: היא הכנסת הבנות לסמינרים. לא פעם ולא פעמיים עברו הורים לבנות מצוינות מסלול חתחתים בדרכה של הילדה לכסא הירוק בכיתת הסמינר. זוהי גזירה שלא ירדה עלינו משמיים, גזירה מכאיבה ומיותרת.

כמין ריטואל קבוע, מפרסמת המדיה החרדית ערב פתיחת שנת הלימודים, את מצוקת הילדות שנשארו ללא מענה לימודי מתאים. ההורים העומדים בפני שוקת שבורה, מנסים לעשות ככל אשר לאל ידם על מנת להכניס את הילדה למקום הלימודים, אך פעמים רבות ללא הצלחה.

גדולי ישראל הנדרשים פעם אחר פעם לעניין הכאוב, מבהירים לעסקנים העוסקים בנושא: הדבר הוא בנפשנו, עשו הכל בכדי לפתור את המצוקה הנוראה. זעקה הנותרת ללא מענה.

לאחר תחילת 'זמן החורף' בסמינרים, התבררה התמונה הכאובה: 15 בנות נותרו ללא מקום לימודים. הבנות המשתייכות לציבור המזרחי, נבדקו על ידי העסקן ר' שלמה שטרן, ונמצאו יראות שמיים במידה העולה על בנות רבות העושות את דרכן מידי בוקר לכיתות הסמינרים.

מספר הורים עלו לביתו של הגר"נ קרליץ, ותינו בפניו את צרותיהם, הם סיפרו בכאב את המציאות לפיה ילדות קטנות יושבות בבית, בעוד חברותיהן הולכות לסמינר מידי בוקר. ההורים שדמעות הציפו את עינהם, ביקשו לסדר לילדות מקום לימודים, ויפה שעה אחת קודם.

הגר"נ שמע, סבר וקיבל. הוא זימן לביתו של הגר"י סילמן, וביקש ממנו לטפל בנושא במהירות האפשרית.

מיד לאחר השיחה, עליה שמע גם ראש העיר יעקב אשר, עלה האחרון לביתו של הגר"י סילמן, וסיפר לו כי הוא ניסה לעשות הכל למען אותם בנות, אך ללא הצלחה.

הגר"י סילמן עלה לביתו של הגראי"ל והסביר לו את המצוקה החריפה בה נמצאות בנות יראות וכשרות.הגר"י ביקש לתת הוראה לרב וולף לקבל את הבנות, ולהגיע לסיומה של הפרשייה המכאיבה.

הגראי"ל נתן את הסכמתו, והרב סילמן ניגש עם הוראתו המפורשת של הגראי"ל שטינמן לרב וולף, ועוד השבוע ישובצו הבנות במוסדות אותם מנהל הרב וולף.

ולנו רק נותר לשאול: למה הסחבת? מה תרמה הישיבה בבית לבנות? האם לא חבל על עוגמת הנפש?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד