י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב יעקב פנחס שיר זצ"ל

רבה של העיר כפר סבא במשך 33 שנה, הרב יעקב פנחס שיר, הלך לבית עולמו עם כניסת השבת • הותיר אחריו בנים הממשיכים את דרכו בהרבצת התורה • הלוויתו התקיימה בב"ב

הרב יעקב פנחס שיר זצ"ל
שי_קאהן

ברוך דיין האמת: ביום שישי, סמוך מאוד לכניסת השבת, נפטר הרב יעקב פנחס שיר זצ"ל, רבה האשכנזי של העיר כפר סבא, והוא בן 86 שנים.

המנוח נולד בי"ז סיון תרפ"ג בפולין, ועלה לארץ ישראל בחודש טבת תרצ"ה, כשהוא בן 12. למד בבחרותו בישיבת חברון, שם רכש את תורתו מראשי הישיבה, והיה לאחד מחשובי הבחורים.

כשהגיע לפרקו נשא לאשה את מרת חיה אסתר, ועבר להתגורר ב'נשר' סמוך לחיפה. לאחר מספר שנים התמנה כרב העיר, בה כיהן במשך כ-20 שנה בתפקיד, והעמיד את ענייני החינוך והדת במקום.

לאחר כהונתו בנשר קיבל על עצמו את עול הרבנות בכפר סבא, שם שימש במשך 33 שנה בתפקיד רבה האשכנזי של העיר. במהלך כהונתו בכפר סבא, לחם את מלחמות השבת והעמיד את ענייני הכשרות והדת בעיר על תילם.

בשנים האחרונות חלה, ולמגינת הלב, בכניסת השבת השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב שיר זצ"ל השאיר אחריו בנים ובנות ההולכים בדרך ה' - ביניהם בנו הרב חיים אריה שיר, המשמש כמשגיח רוחני בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, ואת חתנו, הרב רזיאל מינקה, המשמש כראש ישיבה לבחורים בעלי תשובה, מיוצאי ברית המועצות.

מסע הלוויה יצא במוצ"ש בשעה 21:00 מבית חתנו, ברחוב חזון איש 3 בבני ברק - לבית החיים סנהדריה בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד