י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלוי תקף - וחברי אגו"י יצאו מהחדר במחאה

סערה של ממש בהנהלת אגו"י אמש • פרוש הבטיח: "נעביר את הלשכות לשערי הכלא, אם בג"ץ יפסוק שיש לכלוא ההורים" • דוד נחמן בלוי הסעיר עם אמירות כנגד הרב יעקב יוסף - ומוזס הציע למנות דובר

ישיבת מזכירות באגודת ישראל. צילום ארכיון
ישיבת מזכירות באגודת ישראל. צילום ארכיון

ישיבת הנהלת אגודת ישראל התכנסה אתמול (ג') כשההרכב הפעם, להבדיל מפעמים קודמות, היה מלא מפה אל פה - מפרוש עד ליצמן, ישבו כולם ודנו בבעיות העומדות על הפרק.

במרכז הישיבה: דיון בעתירה שהגיש לבג"ץ פרופ' אוריאל רייכמן, הדורש כי בישיבות הקטנות ילמדו את לימודי הליב"ה. חברי הכנסת הנסערים השמיעו התבטאויות קשות כנגד הבג"ץ והעותרים. אך גם הם למדו כבר שההתבטאויות אולי יזכו אותם בסיקור נרחב בביטאונים המפלגתיים, אבל שום דבר מעשי לא ייצא מהן הלכה למעשה.

וכאן החלה היצרתיות של חברי הכנסת לעבוד שעות נוספות: ח"כ מנחם-לייזר מוזס, הידוע ברעיונות היצרתיים אותם הוא מנפיק חדשות לבקרים, הציע לשכור את שירותיו של עורך דין ידוע מחוגי השמאל, על מנת שזה ייצג את החינוך העצמאי בעתירה שהוגשה לבג"ץ. "בטוח שאם עורך דין כזה יתייצב לצד הציבור החרדי, כל העסק ייראה אחרת", אמר מוזס. מוזס גם הציע למנות דובר קבוע, בתשלום, כדי שיגן על הציבור החרדי בנושאי הליב"ה, ובכל פעם שההסתה האנטי-חרדית מרימה ראש.

אלא שלא רק הליב"ה הייתה על הפרק.

פרשת בית הספר בעמנואל, עלתה גם היא על השולחן - ועמדה במרכז הדיונים - לאור העובדה שבג' תמוז אמורה להתקבל ההכרעה הסופית בבג"ץ. בנושא זה הוביל סגן שר החינוך, מאיר פרוש, את הקו המילטנטי. "אם ההורים יאלצו ללכת לכלא, אנחנו נעביר את הלשכות שלנו בצמוד לשערי הכלא. לא תהיה התפשרות בנושא הזה", זעק.

בסיום הישיבה דיבר הרב דוד נחמן בלוי. הוא תקף בבוטות את הרב יעקב יוסף, הסמכות הרוחנית של יואב ללום - מי שהגיש את העתירה לבג"צ נגד החינוך העצמאי וההורים. לאחר שכמה מחברי ההנהלה העירו לו כי אין זה מכובד לתקוף רב בישראל, ציטט בלוי את הגר"ע יוסף, שתקף לא אחת את בנו.

בעקבות ההתקפה יצאו כמה מחברי ההנהלה מהאולם לאות מחאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד