ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הדרישה: לפטר את הגר"י יוסף! • פרסום ראשון, המסמך הבלעדי

סערת עמנואל עולה אוקטבה: במכתב חסר תקדים, פונה הרב דוד נחמן בלוי, מראשי החינוך העצמאי, אל הרבנות הראשית • הדרישה: לפטר את הגר"י יוסף • "אם הוא לא יישא את התואר 'רב', לא יהיה לו כח"

הרב דוד נחמן בלוי
הרב דוד נחמן בלוי

חשבתם ששככו הדי עמנואל והחיים החרדיים חוזרים אט אט למסלול של שגרה? אתם מוזמנים להתבדות. הספיחים הצומחים כעת, ימים ספורים לאחר שהושג ההסדר בין הצדדים, עוד עלולים לעלות לאקורדים צורמים אף יותר מאשר לאורך המאבק עצמו.

במכתב חסר תקדים בחריפותו, דורש הרב דוד נחמן בלוי, מראשי הנהלת החינוך העצמאי בארץ הקודש, לפטר באופן מיידי את הג"ר יעקב יוסף, מי שהעניק את גיבויו לעתירה הידועה לבג"ץ, שהביאה למאסרם של עשרות אבות מעמנואל, ולפקודת מאסר שלא יצאה אל הפועל, כנגד אימהות חרדיות מהיישוב.

מכתבו של הרב דוד נחמן בלוי, מהוותיקים שבראשי החינוך העצמאי בארץ, ממוען ליהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים, לראשון לציון הג"ר שלמה משה עמאר, וליעקב מרגי, השר לשירותי דת.

במכתב חסר התקדים, דורש הרב בלוי את פיטוריו של הרב מרבנות שכונת גבעת משה בירושלים, גם בשל העובדה שהוא אינו מתגורר בשכונה, אך בעיקר בשל חששו מפני עתירות נוספות כנגד החינוך החרדי, שהגר"י יוסף יעניק להם את גיבויו והשארתו. "אם לא יהיה לו התואר רב, אנשים יפסיקו לפעול בשמו", מנמק הרב בלוי.

הגר"י יוסף, המתאושש בימים אלו מאירוע בריאותי, למד כילד אצל הרב דוד נחמן בלוי. בעת האחרונה הוא קידש מלחמה כנגד מה שתלמידיו רואים כגילויי אפליה על רקע גזעני במוסדות החינוך החרדיים בארץ. על רקע זה, הוגש בג"ץ-עמנואל, ופרצו אירועי עמנואל במלוא עוזם.

"אני פונה אליכם שתמצאו את הדרך לבטל את משרת הרבנות של הרב יעקב יוסף שהוא כאילו הרב מטעמכם בשכונת גבעת משה בירושלים, כשהוא עצמו גר ברחוב שמואל הנביא 34, מרחק גדול בין השכונה למקום מגוריו", פותח הרב דוד נחמן בלוי את מכתבו.

"למיטב ידיעתי, הוא לא מבקר שם כלל, והוא לא מכיר אף איש שם, כמו שאף איש אחד משם לא מכיר אותו. זה הנימוק הפורמאלי.

"הנימוק העיקרי הוא", כותב הרב בלוי, "כי מפורסם הוא, על ידי התקשורת החילונית, שהוא מתראיין שם, כלוחם מלחמת חורמה נגד היהדות החרדית כולה, האשכנזית והספרדית, ונגד המפעל החינוכי הקדוש, 'מרכז החינוך העצמאי', שהוא המפעל התורני הגדול בחוג החרדי בכל קצווי תבל. עד כדי גרימת זריקת עשרות אברכים בני תורה וסכנת נשותיהם הצדקניות למאסר!

"שליחו הוא שדרש זאת מבית המשפט בעתירתו, עקב הנימוק כי 'עברו עבירה' של 'ביזיון' בית המשפט. הוא לא יכול להתכחש לכך. דרישה ותביעה זו מופיעה בעתירה שלו הנזכרת, וגם על כך הוא קיבל הוראה מה'רב'.

עוד כותב הרב בלוי במכתב בו הוא דורש את פיטוריו של הגר"י יוסף: "מלחמתו היא, כידוע לכול, בדרכים הפסולות ביותר, הנוגדות את דרכי התורה. המאבק שלו הוא כנגד כל גדולי הדור שליט"א, כפי שהתברר בפומביות רבה. הוא העומד מאחורי ההליכים המשפטיים בערכאות, ועוד מתגאה בכך בפומבי!"

בהמשך המכתב, מציין הרב בלוי כי צעדיו של הגר"י יוסף נעשו בניגוד מוחלט לדעתו של אביו, הגר"ע יוסף, שהביע את דעתו בפומבי.

"גם אחרי שאנו שומעים הכרזתו זו של מרן שליט"א הוא ממשיך להורות לשליחיו הסרים למרותו שימשיכו בדרך פסולה ומופרכת זו", טוען הרב דוד נחמן בלוי.

"שומו שמים. איך ייתכן שמי שמוכתר בתואר 'רב שכונה' יוצא באופן כזה ובצורה נוראה של מלחמת חורמה, כאמור, נגד כל גדולי הדור שליט"א, ובתואר זו הוא רואה עצמו כ'רשכבה"ג', היכול לעמוד כנגד ולחדש 'הלכות' חדשות שתסמרנה שערות הראש לשמוע ממנו 'דעת תורה' כוזבת, הנוגדת, כאמור, את פסקי ההלכות הברורות כל כך מפי גדולי הרבנים הגדולים".

ומכאן עובר הרב בלוי למסקנות: "למען שלא ימשיך לרדוף את היהדות החרדית כולה ואת מוסדות התורה המפוארים שלה, הרי לפי ההיגיון הפשוט מסתבר, שעם הסרת ה'תואר' של 'רב שכונה' ממנו, ושלא יוכל יותר להשתמש עם עטרה זו של 'רב', הרי יש סיכוי סביר, שדעתו הכל כך מנוגדת לדרכי התורה וההלכה לא תישמע יותר, ושאף אחד לא יהיה מוכן להיות שליחו לדבר עבירה חמורה ונוראה זו.

"פנייתי זו באה מאחר ושמעתי ממנו על תוכניותיו להמשיך ולרדוף, באמצעות הערכאות, את היהדות החרדית ואת מוסדותיה התורניים, ללא כל מורא. לבעיית ה'אפליה' יש אכן צורך חיוני ודחוף לטפל בה בדרכי נועם ועל פי ההלכה ובבית דין צדק, על ידי אנשים אחרים שלא נכשלו במרידה נגד התורה הקדושה.

"הוא מנהל מלחמה בערכאות, כדי להרוס יישוב חרדי, אשר הוכח שאין שם 'עדתיות', אלא שיש שם חילוקי דעות בין תקנון מחמיר לבין תקנון פחות מחמיר, כשבין המחמירים – גם ספרדים".

בשורת ההעתקים, מציין הרב בלוי גם את שמו של הגר"י יוסף, עם התואר רב שכונת גבעת משה, ובסוגריים: "עדיין".

הדרישה הזו, שתעורר לחיים את פרק ב' במאבקי עמנואל, עוד תחולל סערה רבת מערכות. 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 133 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד