י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מגמה: בורחים מירושלים, קונים דירות בנגב

דו"ח הביקוש לדירות מגלה דבר או שנים על העוצמה המתחזקת של קבוצות הרכישה, על הירידה בירושלים אל מול הגידול החד בנגב, וגם: השפעותיה של הקפאת הבניה בשטחי יהודה ושומרון

מגמה: בורחים מירושלים, קונים דירות בנגב

לשכת הלמ"ס מפרסמת דו"ח מסקרן על שוק הנדל"ן בארץ בתקופה שבין ינואר ליולי השנה: בסך הכל נרשמה בתקופה זו עלייה של כאחוד בביקוש לדירות חדשות ברחבי הארץ ביחס לתקופה המקבילה ב2009.

העלייה המשמעותית ביותר נרשמה בביקוש לדירות חדשות בדרום הארץ – גידול של כ50%, הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בירושלים עם 30% פחות ביקוש לדירות חדשות.

בחודש יולי 2010 היה הביקוש לדירות חדשות – 2810 יחידות, כ-1430 מתוכן דירות שנמכרו על ידי קבלנים, והשאר דירות בבנייה פרטית או במסגרת קבוצות רכישה.

הנתון המלמד יותר מכל על התחזקותן של קבוצות הרכישה, מתוך כלל הדירות שלא נבנו על ידי קבלנים, במחוז ירושלים כ44% הם במסגרת קבוצת רכישה, ובמחוז תל אביב רק מעט פחות – 36%.

וכמובן, אי אפשר בלי האיזור המבוקש ביותר בארץ במחצית הראשונה של 2010 - איזור המרכז עם 36%, אחריו מחוז הצפון עם כ20%, מחוז הדרום ותל אביב עם יותר מ10% בכל אחד, ובהשפעת הקפאת הבנייה בשטחים – נמצא איזור יהודה ושומרון בתחתית הרשימה עם 1.3% בלבד של ביקוש לדירות חדשות, ירידה של 70% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד