י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ערב יום הדין: שותים ממעיין האמונה

כשהסופר הרב שלום מאיר ולך התבקש על-ידי מנהלת סמינר חיפה לערוך ספר בנושא אמונה, היה מי שתמה: מה אפשר כבר לכתוב על האמונה? מאמינים ודי! • בכרך הרביעי הוא מספר: האמונה היא מידה - ולא רק ידיעה

הסידרה הושלמה. אחד מכרכי 'מעיין האמונה'
הסידרה הושלמה. אחד מכרכי 'מעיין האמונה'

סידרת "מעיין האמונה" הושלמה, עם פרסום שני הכרכים החדשים שראו עתה אור. המחבר, הרב שלום מאיר ולך, נודע בספריו המבוקשים "מעיין השבוע" על פרשיות התורה ו"מעיין המועד" על חגי ומועדי השנה.

כשהתבקש על ידי הרבנית גרינצייג, מנהלת סמינר חיפה, לערוך ספר על האמונה ונענה לאתגר, היה מי שתמה: מה אפשר כבר לכתוב על האמונה? מאמינים - ודי!

הספר הראשון הכיל למעלה משש-מאות עמודים כאשר הנושאים ערוכים על-פי סדר האמונה: חשיבות האמונה ועניינה, האמונה המוטבעת והנרכשת, והוכחותיה מהתורה ומקורות עם ישראל.

השערים מחולקים לפרקים, ובסוף כל פרק סיפורים מאלפים ממאורי החסידות, תנועת המוסר ויהדות ספרד.

לפני פסח ראה אור הכרך השני, ובו הוכחות אמונה מנצחיות הנשמה: התגלותה בהקיץ ובחלום, בגילגול ובדיבוק, מכח הדיבור ורוח הקודש, ובסופו, שער מאלף אודות נפלאות הבריאה ולקחיהם, והכל משולב בסיפורים מרתקים.

הספרים זכו לתהודה רבה, ולשבחים רבים מפי אנשי חינוך. הם הפכו לנכס חובה בקרב בני הישיבות והאברכים, ובמקביל בבתי הספר ובסמינרים, ובקרב שכבות נרחבות. כמה וכמה שיעורים נמסרים על פי פרקי הספר בליווי הסיפורים וזוכים להצלחה עצומה.

עתה הושלמה הסידרה בשני הכרכים האחרונים. הראשון שבהם עוסק בהשרשת האמונה, ובבסיסו חידוש מבית מדרשם של רבי החסידות והמוסר: האמונה היא מידה שיש 'לעבוד' עליה, ולא ידיעה גרידא. היא נפרשת בכרך זה במלוא יפעתה, בליווי סיפורים נפלאים.

הכרך האחרון עוסק בנסיונות בכללם, ובשטח האמונה תודות לניסיונות הדור האחרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד