כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

למרות המחאות: הלילה יסתיים שעון הקיץ • הזיזו שעונים

המחאות והעצומות שנחתמו על ידי מאות אלפי אנשים לא הועילו, והלילה ייכנס לתוקפו שעון החורף • בשעה 02:00 יש להזיז את המחוגים שעה אחורה, והשעה תהיה 01:00 • "גנבו לנו שעה", מתלוננים מארגני העצומה

למרות המחאות: הלילה יסתיים שעון הקיץ • הזיזו שעונים

הלילה, מוצאי שבת, ד' בתשרי תשע"א, 12 בספטמבר, בשעה 2:00 לפנות בוקר צפוי להסתיים שעון הקיץ, ושעון החורף יחל כשהמחוגים יזוזו שעה אחת לאחור - לשעה 1:00 בלילה.

הזזת השעון תתבצע על פי הוראת משרד הפנים, זאת למרות המחאה הציבורית שניהלו גורמים שונים בימים האחרונים נגד הזזת השעון בשלב כה מוקדם.

שר הפנים, אלי ישי, התבטא בתחילת השבוע על המאבק ואמר: "לא מדובר בעניין של דתיים מול חילוניים, אלא בעניין של כלל עם ישראל. גם אני אוהב את שעון הקיץ, וניתן לחשוב על פתרונות כמו האפשרות של שינוי השעון לשבוע של יום כיפור בלבד".

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, פנתה לרבנים הראשיים בבקשה כי יש למצוא פתרון יצירתי למחלוקת סביב מועדי שעון הקיץ. במכתב כתבה איציק: "יש היום צורך דחוף לפעול כדי לעצור את תקתוק שעון הפילוג. בידיכם הכוח לעשות זאת.

"אנא מכם, הקשיבו לקולות העולים מהחברה הישראלית וגבשו פתרון יצירתי שיהיה בו כדי להעדיף את המאחד על פי המפריד. פתרון שיוכל לסייע באיחוי המחלוקות לקראת ימי החג הקרבים ובאים", כתבה איציק.

את הסיבה למאבק נימקו מארגני החרם: "הסיבה היחידה לאכיפת שעון החורף היא לקצר כביכול את זמן הצום ביום כיפור. אפילו תירוץ עלוב זה מעוות לחלוטין כיוון שהצום נמשך בכל מקרה 25 שעות והזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים ולמתפללים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד