י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הנכדים של רבי נחמן זועקים: הצילו! • חשיפה

לא להאמין: בזמן שאלפי יהודים עמדו והתפללו על ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, ניניו האומללים של הצדיק עצמו היו כלואים במרחק של כמה אלפי קילומטרים משם ושיוועו לעזרה • ומה אמר רבי נחמן עצמו על מעלת צאצאיו? • בלעדי

הציון של רבי נחמן מברסלב. ארכיון בחדרי חרדים
הציון של רבי נחמן מברסלב. ארכיון בחדרי חרדים

הסיפור הבא נשמע כחלום בלהות לא מציאותי, אך הוא מתרחש בימים אלה ממש מתחת לאפם של רבבות חסידי ברסלב הנאמנים ונמשך כבר תקופה ארוכה.

לכתב 'בחדרי חרדים' נודע, כי משפחה יהודית שלמה, הנמנית על צאצאיו הישירים של רבי נחמן מברסלב, סובלת מזה כמה שנים מתנאים קשים בקרב משפחתה הקרובה, שאינה יהודית. אבי המשפחה הגוי מתעמר בנשים ובילדים, כופה עליהם חיי מצוקה, ואף החרים את דרכוניהם, כדי שלא יוכלו לברוח.

הרב ישראל אלחדד והרב ישראל פינטו, שניים מחסידי ברסלב, נסעו לטשקנט בירת אוזבקיסטן בעקבות מידע לפיו מתגוררים שם אחדים מצאצאי רבי נחמן, המתייחסים בנוסף עד לבעל שם טוב הקדוש עצמו וכן לרבי נחמן מהורדנקא, מחותנו של הבעש"ט וסבו של רבי נחמן מברסלב.

בהגיעם למקום, הם נחרדו לגלות את מצבה העגום של המשפחה. הם שוחחו עם כמה מהנשים, שגוללו בפניהם סיפור מזעזע של התעללות מתמשכת, כליאה וייאוש, וכל זאת כאשר אלפי חסידי ברסלב כלל אינם מודעים לנעשה. קשה להאמין, אך זוהי המציאות.

הקהילה היהודית בטשקנט סובלת כבר שנים רבות מחסרונו של רב. בתנאים אלה הידרדר מאוד מצב היהדות במקום ונישואי התערובת הפכו נפוצים יותר ויותר. יהודים שביקרו במקום מתארים מקרה חמור של קהילה יהודית העומדת להיכחד כליל כתוצאה מנישואי התערובת. תופעה עגומה זו לא פסחה על אחת המשפחות המיוחסות ביותר בעולם היהודי, אשר נדמה כי אין יהודי בעל לב חם שלא יזדעזע לשמוע על גורלה.

לגודל האסון, הפעם היו לצעד זה השלכות קשות. שתיים מבנות המשפחה נישאו לגויים וכעת הן מלאות חרטה. הגברים, שחלקם בעלי קשרים בשלטון המקומי, אינם חדלים להתנכל לנשים האומללות.
מסתבר כי אחד הגברים התגורר במשך תקופה מסוימת בישראל ושב ממנה עם דרכון מזויף, באמצעותו הצליח להערים על האישה כי הוא יהודי. אלא שאחרי הנישואין התגלתה האמת, ובמקביל הפך הבעל הנוכל את עורו והחל להרע לאשתו ולילדיה.

הסכנה הגדולה הנשקפת לנשים ולילדים היא במישור הרוחני והגשמי כאחד. הגברים כבר הודיעו על כוונתם לאלץ את הילדים ללמוד בבית הספר הארמני. את אחת הנשים הם מבקשים להכניס בכפייה לבית חולים פסיכיאטרי בתואנות שווא, כדי למנוע ממנה להשפיע על הילדים או על הנשים האחרות.
בימים האחרונים נמשך מסע ההתעללות: הגוי פרץ לדירת האישה, הכה אותה נמרצות וחטף בכוח את אחד הילדים. האישה נאלצה לשהות לילה שלם מחוץ לבית, ברחובות טשקנט, בגשם ובקור.

מה שמעצים את הטרגדיה היא העובדה שלנשים אין אפילו את האפשרות לגשת למשטרה כדי להתלונן, משום שכל המסמכים האישיים שלהן נלקחו.

רצונן העז של הנשים כרגע הוא לעלות ארצה, או לפחות לעבור לקהילה יהודית תומכת.

עיתון 'המבשר' מפרסם בגיליון החג שלו אילן יוחסין של צאצאי רבי נחמן מברסלב. הרב ישראל אלחדד מציין, כי רבי נחמן הביע דברים מפורשים בנוגע לגודל יקרתם של צאצאיו, ו"הזהיר מאד לכבדם ולהחזיקם בחשיבות גדול כי הם אילנות יקרים מאד". באופן מעניין מאוד, ידוע כי גם הצדיק מהורדנקא הבטיח לפעול ישועות עבור צאצאיו עד דור עשירי.

ביום ראשון הקרוב, ג' דחול המועד, יחול יום ההילולא המאתיים של רבי נחמן מברסלב. די היה במילה של הצדיק כדי להביא לאומן רכבת אווירית שלמה של חסידים שהוציאו את שארית כספם על הנסיעה, אך מסתבר כי לכל אותם חסידים נלהבים כלל אין מושג על גורלם העצוב של צאצאי הצדיק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד