י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עוד סיבה למצוקת-הדיור: גירוש העובדים הזרים

בענף הבנייה מתלוננים על מחסור חמור בכוח העובדים הזרים ומאשימים: משך בניית דירה מתארך היום לכמעט פי שלושה • יו"ר התאחדות תאגידי כ"א הזר לבניין: "שרי הממשלה יורים לעצמם ברגל"

דירות בבניה (צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים)
דירות בבניה (צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים)

בענף הבנייה מתלוננים על מחסור חמור בכוח-אדם וטוענים: הדבר גורם לעליית מחירי הדיור באופן דרמטי. כך מאשים היום (א') אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כ"א הזר לבניין שבאיגוד לשכות המסחר.

לדברי ניצן, הקבלנים אינם מסוגלים לעמוד בביקושים האדירים לדירות בשל המחסור בעובדים מקצועיים מחו"ל בענף הבנייה.

וממילים למספרים, על-פי נתוני ההתאחדות: היקף הביקושים המיידי לעובדים מקצועיים הרשום בתאגידי כח האדם הזר עומד על כ-10,000 עובדים מקצועיים כאשר בפועל נמצאים בארץ רק כ-6,000 עובדים זרים מקצועיים בתחום.

על-פי העיתון 'כלכליסט', בהתאחדות מעריכים כי ההחלטה לקצץ במספרם של העובדים הזרים בבנייה הביאה לכך שמשך השלמת דירה, שבעבר עמד על כ-14 חודשים בממוצע, מתארך היום לכמעט פי שלושה כשלוש שנים.

אז איך זה קשור למצוקת-הדיור? פשוט מאד. לדברי ניצן, "המשק סובל ממחסור כרוני של 100,000 יחידות דיור וכל שנה המצוקה גודלת בלמעלה מ-12,000 יחידות דיור בין היתר בשל המחסור בכוח האדם. הקיטון בהיצע גורר האמרת מחירים דרמטית".

לדברי ניצן, הקבלנים מתחננים לקבל עובדים ביודעם כי המצב רק יילך ויחמיר. במקביל, מזדרזים הקבלנים להתחיל בניה באתרים שקיבלו היתר בניה, ביודעם כי בתוך שנה תבוטל כליל האפשרות להביא ארצה עובדים מקצועיים מחו"ל.

ניצן האשים, כי אומנם לשרי הממשלה יש תוכניות לבנייה, אולם בפועל, הם יורים לעצמם ברגל וגונזים את התוכניות האלה, כיון שהן לא תוכלנה לצאת לפועל ללא עזרת העובדים הזרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד