י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הוארך מועד הסדרת קוי השירות של המוניות

נציגי ארגון המוניות ומשרד התחבורה: "המגעים מתקדמים במגמה חיובית; מקווים להשלים עד סוף השנה את הרפורמה המתוכננת" • דובר ועדת הכלכלה מסביר ל'בחדרי חרדים' על מה בכלל המהומה

מונית. צילום אילוסטרציה
מונית. צילום אילוסטרציה

ועדת הכלכלה של הכנסת נתנה ארכה של שנה נוספת למשרד התחבורה להגיע לסיכום וקביעת נהלים עם נהגי מוניות השירות, התקנות הקיימות הגבילו את המשרד עד לסיום שנת 2010, אך הוועדה אישרה דחייה עד לסוף 2011.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מסביר דובר ועדת הכלכלה ליאור רותם, כי למרות הגידול במספר הנוסעים בשנים האחרונות, טרם ניתנו אישורים לקוים חדשים של מוניות שירות, ובינתיים קיימת רק הרחבה לקוים הקיימים.

מה מטרת הרפורמה? רותם: "ישנן אי התאמות בין חברות התחבורה-הציבורית הקיימות (דוגמת 'אגד' ו'דן') ובין מפעילי קוי השירות, מה שיוצר חיכוכים מיותרים".

בשנת 2005, נחקק חוק המאפשר להפעיל את קוי השירות באופן זמני עד 2010, כאשר על הצדדים לסיים את גיבוש הרפורמה וההסכמות עד אז. כיון שהשנה חולפת והסיכומים טרם הושגו, נותן החוק לשר התחבורה ישראל כץ אפשרות להוסיף 3 פעימות של שנה כל אחת להארכת המצב הקיים.

למרות זאת, קובע החוק כי על השר לקבל אישור הן משר האוצר והן מועדת הכלכלה. היום (ד) התקבל האישור המיוחל, במעמד נציגי כל הגורמים הנוגעים בדבר.

יצוין, כי הן נציגי ארגון מוניות השירות והן נציגי משרד התחבורה סיכמו את הדיון ברוח חיובית, והבהירו כי לאור ההתקדמות יש לקוות שלא יהיה צורך בפעימה נוספת, וכבר בשנה הקרובה תושלם הרפורמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד