י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתייבשים: שנה שביעת של בצורת בפתח

ימים ספורים לאחר שעם ישראל התחיל לשאול לגשמים, מכריז יו"ר רשות המים: נערכים לשנה שביעית של בצורת • "בשנים האחרונות אנו צולחים את שנות הבצורת בהצלחה, אך חייבים להפנים את המסקנות"

יום נדיר של גשם. צילום: פיני רוזן
יום נדיר של גשם. צילום: פיני רוזן

יו"ר רשות המים הודיע בוועדה לביקורת המדינה, כי צפויה שנה שביעית של בצורת ברציפות, אך טען כי בסופו של דבר משק המים הישראלי צולח את שנות הבצורת שלו בהצלחה, וכולם מקבלים את המים שלהם.

הממשלה בישיבתה השבועית דנה בניהול משק המים, והחליטה לקבל את עיקרי המלצות ועדת החקירה שהוקמה בעקבות משבר המים. מטרת ההחלטה היא להשיג ניהול מאוזן של משק המים ולמנוע מצבי משבר קשים בעתיד.

פרופ' אורי שני, ראש רשות המים אמר בדיון בוועדה לביקורת המדינה: "השנה הולכת להיות שנה שביעית ברציפות של בצורת. היצע המים שלנו קטן, המחסור האקוטי במים בישראל נובע לא רק מזה שהביקוש גדל אלא שההיצע קטן, אנחנו כל הזמן עומדים בפני פחות ופחות מים".

השופט דן ביין, יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לנושא משק המים, אמר בדיון: "הבעיה בנושא משק המים היא ביישום, לקבל החלטות זה יפה ובעבר התקבלו הרבה מאוד החלטת טובות על ידי הממשלה, אך חלק גדול מהן לא יושמו, אני מקווה שהפעם המצב יהיה שונה והן ייושמו. המבחן הוא בביצוע, אני מאוד שמח שההמשלה אימצה את רוב המלצות הוועדה ומקווה שבאמת יהיו תוצאות. נראה לי סביר שתוך שנה תהיה תוכנית אב למשק המים".

ביולי 2008 הוקמה ועדת חקירה ממלכתית לבחינת ניהול משק המים ולסיבות שהביאו למשבר המים. החלטת הממשלה אתמול התקבלה בהמשך לדוח הוועדה ולאחר שנערכה בחינה עמוקה ויסודית של המלצות הוועדה על ידי צוות מקצועי. הצוות הבוחן הוקם בהתאם להחלטת הממשלה מס' 1789 מיום ביוני השנה, בראשות המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה ובהשתתפות המשרדים והגופים הנוגעים בדבר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד