י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חצי שנת מאסר בית לגבאי מספינקא שמסרב להלשין

בעוד האדמו"ר מספינקא מבקר בישראל, לראשונה מאז שוחרר מהכלא, נגזר על הגבאי האישי עונש חדש: חצי שנת מאסר בית • הגבאי לשופט: לעולם לא אלשין על יהודי

משה זיגלמן. צילום: ארכיון
משה זיגלמן. צילום: ארכיון

בעוד האדמו"ר מספינקא-בורו-פארק מבקר בישראל, לראשונה מאז שחרורו מהכלא לפני מספר חודשים, נערכה ביום שישי בחסידות ספינקא-בורו-פארק תפילה מיוחדת להצלחתו במשפט של הגבאי, הרב משה לייזער זיגלמן, שנערך ביום שישי בצהריים בלוס אנג'לס שבקליפורניה.

בחנוכה השתחרר הגבאי מבית הכלא, לאחר רצוי תקופת מאסר של 9 חודשים, באשמת אי שיתוף פעולה עם המשטרה ובשל סירובו להעביר למשטרה אינפורמציה על חסידים שהגיעו אל ביתו של האדמו"ר.

שופט פדראלי גזר על זיגלמן 13 חודשי מאסר, אך עורכי דינו הצליחו לקצר את תקופת המאסר בארבעה חודשים. זיגלמן התקבל בשמחה בקהילה ובחסידות, אך השמחה לא ארכה זמן רב. הפרקליטות תבעה את זיגלמן על אי שיתוף פעולה עם השלטונות - בתיק נוסף.

ביום שישי האחרון גזר בית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס שישה חודשי מאסר בית על זיגלמן. על הגבאי נאסר לצאת מביתו למשך חצי שנה, מלבד לתפילות בבקור ובערב. כמו כן עליו להתייצב פעם ביום במשטרה.

האדמו"ר קיבל את הידיעה במוצאי שבת בישראל.

זיגלמן חזר ואמר בבית המשפט כי הוא מעדיף לשבת כל ימיו בכלא, מאשר לעבור על "ולמלשינים אל תהיה תקווה. אני אומר את זה שלוש פעמים ביום: אם אלשין על יהודי, לעולם לא תהיה לי תקווה אצל הקב"ה. אני מעדיף בית סוהר - מאשר לעבור על מצוות ה'", אמר זיגלמן.
משה זיגלמן ספינקא בית משפט מאסר בית הלשנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד