י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

במאה שערים מאשימים: חילונים יצרו פשקוויל מכפיש

פאשקוויל פיקטיבי הזהיר: "עבור כל בחור ישיבה שייכלא - חייל צה"ל ילקה 18 מלקות" • במאה שערים טוענים: נוצר בידי חילונים שרוצים להשחיר את פנינו

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

פאשקוויל פיקטיבי מאיים חיילי צה"ל - במאה שערים מכחישים קשר: תושבי שכונת מאה שערים מאשימים, כי חילונים שמטרתם להתסיס את האש נגד הציבור החרדי, הם שהפיצו פשקוויל פיקטיבי בו נכתב כי על כל חרדי שיגויס לצה"ל בכפייה "צפוי חייל מצה"ל (אפילו שהוא חף מפשע) ללקות 18 מלקות".

הפשקוויל, החתום "המחתרת נגד גיוס חרדים בארץ ישראל", מאיים כי עבור כל בחור ישיבה שייכלא בשל סירוב להתגייס - יוכה חייל צה"ל. "אל שלטונות הצבא כדאי שתדעו שטעיתם", נכתב.

"על כל בחור חרדי שייעצר בכלא על התנגדותו שלא להתגייס לצבא, החרדים ייקחו נקמה. על כל בחור ועל כל יום שישהה בכלא צפוי חייל מצה"ל אפילו שהוא חף מפשע ללקות 18 מלקות. ראו הוזהרתם".

מבירור שערכנו עולה, כי הפשקוויל מזויף והופץ במיילים וברשתות החברתיות. מעטים סיפרו כי גם מצאו כמה העתקים בודדים בריכוזים החרדיים, אך בשכונת מאה שערים דחו את הקשר לפשקוויל שניסו לייחס להם בכלי תקשורת חילונים.

אחד מהם אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אין לנו קשר לזה, אנחנו משוגעים בדעותינו, אבל לא ברמה כזו". הוא וכמה מחבריו העריכו כי מי שעומד מאחורי הפשקווילים והפצתם באינטרנט הם חילונים שמטרתם להכפיש את החרדים.
מאה שערים פאשקוויל חייל חילונים צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד